در انتظار تغییر آرایش استقلالِ نکونام؛ «منتظر یک تیم ۴دفاعه باشید» | آوای استقلال
1

در انتظار تغییر آرایش استقلالِ نکونام؛ «منتظر یک تیم ۴دفاعه باشید»

  • کد خبر : 41301
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
در انتظار تغییر آرایش استقلالِ نکونام؛ «منتظر یک تیم ۴دفاعه باشید»
به نظر می‌رسد که آبی‌پوشان پایتخت در فصل پیش‌رو، تغییر آرایش خواهند داد و با سیمایی متفاوت کار خود را پیش می‌برند.

به گزارش آوای استقلال، آبی‌پوشان پایتخت در فصل گذشته در شرایطی با هدایت جواد نکونام مقام نایب‌قهرمانی را رقابت‌ها را کسب کردند که استراتژی مدنظر سرمربی استقلال، استخدام از آرایش ۳نفره در خط دفاع بود؛ آن‌هم در حالی‌که همواره جواد نکونام در دوران سرمربیگری‌اش با بهره‌وری از آرایش ۴دفاعه کار خود را پیش می‌برد اما سرمربی آبی‌پوشان پایتخت مدعی بود که ابزار لازم برای پیاده‌سازی آرایش موردپسند خود را ندارد و همین مسئله باعث شده تا او ساختاری ۳نفره برای خط دفاع استقلال چینش کند.

استقلالی‌ها با وجود بهره‌وری از خط دفاعی ۳نفره و آرایش ۲-۵-۳، موفق شدند عنوان برترین خط دفاعی لیگ بیست‌وسوم را از آن خود کنند. با توجه به تغییر و تحولات فهرست استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه و جذب سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمدحسین اسلامی، آلمدین زیلیکیچ، علیرضا کوشکی و احتمالاً گائل کاکوتا، حالا به نظر می‌رسد که برای فصل جدید آبی‌ها تغییر آرایش خواهند داد تا با سیستم دفاعی ۴نفره کار خود را پیش می‌برند.

نیمکت‌نشینی در انتظار مدافع برزیلی؟
حسین حسینی در استقلال ماندنی شده و بدون‌شک دروازه‌بان شماره یک آبی‌ها در فصل پیش‌رو خواهد بود. برای چینش ساختار دفاعی ۴ نفره، نام سامان فلاح در کنار رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان و البته ایمان سلیمی در فهرست استقلال به چشم می‌خورد و حتی روزبه چشمی هم توانایی بازی در پست دفاع میانی را دارد که به نظر می‌رسد فلاح و سهرابیان گزینه‌های اصلی حضور در خط دفاعی استقلال باشند و بازیکنانی مانند سیلوا و سلیمی هم ذخیره‌های مطمئنی برای این ۲ مدافع باتجربه محسوب می‌شوند.

چپ‌وراست پُر و ماجرای خط هافبک!
رامین رضاییان اصلی‌ترین گزینه سمت راست خط دفاعی استقلال است و در رقابت ابوالفضل جلالی و میلاد زکی‌پور هم به نظر می‌رسد جلالی گزینه اصلی حضور در سمت چپ خط دفاعی آبی‌ها باشد. نکونام اگر بخواهد به سراغ آرایش ۱-۳-۲-۴ مورد علاقه‌اش برود، احتمالاً روزبه چشمی در کنار آرش رضاوند گزینه‌های اصلی حضور در خط هافبک آبی خواهند بود و با توجه به عدم جذب علی کریمی، زبیر نیک‌نفس گزینه آلترناتیو خط هافبک آبی‌پوشان پایتخت محسوب می‌شود.

فاز تهاجمی قدرتمند تیم نکونام
جلال‌الدین ماشاریپوف احتمالاً هافبک پشت مهاجم استقلال در فصل پیش‌رو خواهد بود و در پست وینگر، آبی‌پوشان پایتخت یکی از غنی‌ترین تیم‌های فصل جدید لیگ برتر هستند. مهرداد محمدی در کنار علیرضا کوشکی، محمدحسین اسلامی و آلمدین زیلیکیچ (و احتمالاً گائل کاکوتا که قراردادش طی ۴۸ ساعت آینده نهایی می‌شود)، گزینه‌های حضور در پست وینگر هستند که با توجه به محرومیت طولانی‌مدت محمدی، احتمال حضور اسلامی و کاکوتا در ترکیب اولیه آبی‌ها بیش از سایرین است و گوستاوو بلانکو هم گزینه اصلی حضور در خط حمله استقلال محسوب می‌شود و آرمان رمضانی هم گزینه جانشینی او است.

ترکیب احتمالی استقلال در فصل جدید
حسین حسینی، سامان فلاح، آرمین سهرابیان، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، محمدحسین اسلامی، گائل کاکوتا، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو

*نیمکت (با توجه به محرومیت ۶ جلسه‌ای محمدی)

محمدرضا خالدآبادی، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی، سامان تورانیان، میلاد زکی‌پور، زبیر نیک‌نفس، علیرضا کوشکی، آلمدین زیلیکیچ و آرمان رمضانی

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=41301

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها