دردسر بزرگ نکونام در استقلال | آوای استقلال
3

دردسر بزرگ نکونام در استقلال

  • کد خبر : 31569
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
دردسر بزرگ نکونام در استقلال
به نظر می‌رسد که سرمربی استقلال برای چینش فهرست مازاد خود کار سختی را در پیش دارد.

به گزارش آوای استقلال جواد نکونام روز گذشته رسماً به عنوان سرمربی استقلال معارفه شد و با توجه به روند نسبتاً طولانی انتخاب نکونام به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها، به نظر می‌آید که استقلالی‌ها بعد از انتخاب سرمربی به سرعت وارد بازار نقل‌وانتقالات تابستانه شوند و سپس تمرینات خود را برای حضوری موفق در لیگ بیست‌وسوم آغاز خواهند کرد. نکونام با توجه به عملکرد برخی بازیکنان استقلال در فصل گذشته، به دنبال تغییر و تحولات در فهرست تیمش است اما در این زمینه برخی محدودیت‌ها هم دست‌وپا گیر سرمربی جدید آبی‌پوشان خواهد شد.

مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای فعالیت تیم‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی قوانینی را وضع کرده‌اند که این قوانین می‌تواند به ضرر آبی‌ها باشد؛ همان‌طور که در شرایطی مشابه، پرسپولیس به طور ناگهانی با افزایش نفرات حاضر در فهرست بزرگسالان خود مواجه شده، استقلالی‌ها هم به واسطه حذف سهمیه بازیکنان زیر ۲۵ سال، حالا با چالشی بزرگ مواجه هستند و در این زمینه به نظر می‌رسد جواد نکونام باید در کنار فهرست خرید خود، فهرست بازیکنان مازاد را هم اعلام کند.

استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی تنها تیم حاضر در لیگ بیست‌ودوم بودند که هیچ خریدی نداشتند. یکی از علل این مسئله، فقدان جای خالی در فهرست استقلال بود؛ آن‌هم در شرایطی که طبق قوانین آبی‌ها می‌توانستند از ۲۰ بازیکن بزرگسال در فهرست خود بهره ببرند که در نهایت فسخ یک‌طرفه قرارداد سیاوش یزدانی انجام شد تا فهرست استقلال خالی شود اما بازهم خبری از جذب بازیکن جدید نبود تا آبی‌ها در ادامه فصل، فهرست‌شان ۱۹ بازیکن بزرگسال داشته باشد. البته که عزیزبک آمانوف بعد از پایان کار پنجره زمستانی از استقلال جدا شد اما نام او تا پایان لیگ بیست‌ودوم در فهرست آبی‌ها حضور داشت.

۴ بازیکنی که حالا سهمیه بزرگسال محسوب می‌شوند!
علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان استقلالی‌ها که مبلغ قراردادش در روزهای گذشته حاشیه‌ساز شده بود، در فصل گذشته جزو بازیکنان سهمیه زیر ۲۵ سال محسوب می‌شد اما حالا با حذف این سهمیه، رضایی یکی از سهمیه‌های بزرگسال استقلال را اشغال می‌کند. در کنار نام این دروازه‌بان جوان، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی هم در شرایطی مشابه، دیگر مشمول قانون سهمیه زیر ۲۵ سال نیستند و برای حضور در لیگ بیست‌وسوم، جزو بازیکنان سهمیه بزرگسال محسوب می‌شوند.

جلالی البته فسخ یک‌طرفه‌ای انجام داده بود که گویا بعد از مذاکره با مدیران باشگاه استقلال او به دنبال توافق با مدیران باشگاه است و احتمال تداوم حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت با توجه به جدایی ریکاردو سا پینتو وجود دارد. سبحان خاقانی هم فصل گذشته جزو سهمیه بازیکنان زیر ۲۳ سال بود، حالا در فصل جدید جزو سهمیه تیم بزرگسالان محسوب می‌شود تا به صورت اتوماتیک و ناخواسته، فهرست بزرگسالان آبی‌ها با حضور ۴ بازیکن جدید به‌روز رسانی شود.

نکونام برای حفظ تعادل باید حداقل ۳ نفر را خط بزند!
جواد نکونام برنامه‌هایی برای تقویت تیمش دارد و بدون‌شک به دنبال جذب بازیکن جدید است. چالش بزرگی که سرمربی استقلال در حال حاضر با آن مواجه است، تکمیل بودن فهرست بزرگسالان استقلال است؛ به‌طوری که با وجود حذف نام سیاوش یزدانی و عزیزبک آمانوف، نام ۲۲ بازیکن بزرگسال در حال حاضر در فهرست بازیکنان استقلال به چشم می‌خورد که از میان این ۲۲ بازیکن، ۶ بازیکن قراردادشان با آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسیده است.

حسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، جعفر سلمانی، محمد محبی و مهدی قایدی ۶ بازیکنی هستند که قراردادشان با استقلال خاتمه یافته و آینده همکاری‌شان با آبی‌پوشان پایتخت مبهم است. اگر نکونام تمایل به حفظ هر ۶ بازیکن داشته باشد، آن‌گاه شمار بازیکنان فهرست بزرگسال استقلال روی عدد ۲۲ باقی خواهد ماند؛ آن‌هم در شرایطی که برای فصل جدید هر تیم مجاز به استفاده از ۱۹ بازیکن بزرگسال در فهرست خود است و این مسئله برای آبی‌ها دردسر بزرگی محسوب می‌شود.

رضا میرزایی وینگر جوان استقلالی‌ها به واسطه مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی قادر به همراهی تیمش در نیم‌فصل نخست نیست و همین مسئله باعث شده تا نام میرزایی از فهرست نفرات بزرگسال استقلال خارج شود تا شمار این نفرات به عدد ۲۱ برسد. گفته می‌شود که نکونام قصد جذب ۷ یا ۸ بازیکن جدید برای تقویت تیمش دارد که در این‌صورت به نظر می‌رسد یکی از شلوغ‌ترین نقل‌وانتقالات‌های تاریخ استقلال در لیگ برتر در راه است و احتمالاً آبی‌ها با ورودی‌ها و البته خروجی‌های پرشماری کار خود را در بازار تابستانه به پایان خواهند برد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=31569

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها