خبرهای تازه از آینده «سا پینتو» | آوای استقلال
1

خبرهای تازه از آینده «سا پینتو»

  • کد خبر : 31137
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
خبرهای تازه از آینده «سا پینتو»
به نظر می‌رسد که احتمال جدایی «ریکاردو سا پینتو» بیش از بقای او روی نیمکت استقلال است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در آخرین بازی خود در فصل ۰۲-۱۴۰۱ مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی شکست خورد تا بعد از ناکامی در رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر، آبی‌ها نتوانند در قامت تیم قهرمان در جام حذفی هم کار خود را به پایان ببرند. مدیران استقلال که برای تمدید قرارداد ریکاردو سا پینتو به دنبال تعیین سرنوشت تیم‌شان در جام حذفی بودند، حالا نسبت به پیش از مسابقه فینال، اظهاراتی کاملاً متفاوت را مطرح می‌کنند و با توجه به صحبت‌های انجام شده به نظر می‌رسد که سرمربی پرتغالی در مسیر جدایی است.

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال که تا پیش از مسابقه فینال جام حذفی با اطمینان از مذاکرات مثبت با وکیل ریکاردو سا پینتو و حفظ این سرمربی پرتغالی روی نیمکت استقلال صحبت می‌کرد، بعد از پایان دربی پایتخت و شکست استقلال و ناکامی در رسیدن به عنوان قهرمانی، لحن خود را تغییر داد و مسائلی مانند درخواست‌های غیرمتعارف ریکاردو سا پینتو را مطرح کرد تا مشخص شود که استقلالی‌ها درباره ادامه همکاری با این سرمربی پرتغالی مردد شده‌اند.

«سا پینتو» در راه بازگشت به لیسبون
ریکاردو سا پینتو امید داشت که بتواند فصل را با قهرمانی در استقلال به پایان ببرد اما شرایط برای سرمربی پرتغالی آبی‌ها مساعد پیش نرفت و او در شرایطی که از انگیزه بالای شاگردانش برای انتقام گرفتن از پرسپولیس صحبت می‌کرد، اما نتوانست استقلالی‌ها را به خوبی در مسابقه حساس فینال جام حذفی هدایت کند و شاگردانش عملکرد خوبی در مقابل سرخ‌پوشان پایتخت نداشتند.

سا پینتو بعد از آنکه تیمش به گل تساوی رسید، با تیم داوری مسابقه و سپس هواداران پرسپولیس درگیر شد و این تنش‌ها باعث سلب آرامش ذهنی بازیکنان استقلال شد. بعد از پایان مسابقه و شکست استقلال، ریکاردو سا پینتو تصمیم گرفت تا زودتر از شاگردانش ورزشگاه آزادی را ترک کند و به سوی فرودگاه رفت تا بتواند از تهران به کشورش بازگردد اما سرمربی پرتغالی استقلال از سفر بازماند! مدیران باشگاه استقلال برای بازگشت سا پینتو به پرتغال بامداد فردا (جمعه) مجدداً بلیت تهیه کرده‌اند تا او در یک‌قدمی بازگشت به کشورش باشد؛ آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شد پیش از بازگشت به پرتغال قرار است با ریکاردو سا پینتو برای تمدید قرارداد توافق شود!

پای یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز در میان است
سرمربی ۵۰ ساله استقلال در شرایطی سکان هدایت این تیم را پذیرفت که آبی‌ها شانس قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و البته سوپرجام را داشتند اما به جز قهرمانی سوپرجام، شاگردان ریکاردو سا پینتو ناکام در رسیدن به عناوین دیگر بودند و نتوانستند در رقابت با تیم‌های مدعی مانند پرسپولیس و سپاهان عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند. سا پینتو با وجود آنکه تیمش در کسب ۳گانه ناکام بود اما تیمی تهاجمی را برای استقلال ساخت و همین مسئله باعث شده تا عملکرد او مورد توجه تیم‌های شاغل در لیگ‌های معتبر حاشیه خلیج فارس قرار گیرد.

الغرافه قطر، مشتری جدی ریکاردو سا پینتو است؛ آن‌هم در شرایطی که قرارداد سا پینتو با استقلال به پایان رسیده و او برای تمدید با آبی‌ها هنوز توافق نکرده و حتی گفته می‌شود که ۳۰۰ هزار دلار از قرارداد فصل جاری‌اش را هم طلبکار است! الغرافه‌ای‌ها بعد از آنکه تیم‌شان در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر ناکام در حضور در کورس مدعیان بود، به دبنال قطع همکاری با پدرو مارتینس هستند و به جای این سرمربی پرتغالی قصد دارند که هم‌وطن او را استخدام کنند.

ریکاردو سا پینتو در حال بررسی پیشنهاد باشگاه الغرافه است و گفته می‌شود مبلغ وسوسه‌انگیزی به سرمربی آبی‌ها پیشنهاد شده و همین مسئله باعث شده تا او با طرح چند شرط جدید در مسیری قدم بردارد که قراردادش با استقلال تمدید نشود و بتواند به لیگ ستارگان قطر برود. جالب آنکه آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی سابق استقلال هم بعد از جدایی‌اش جمع آبی‌پوشان پایتخت در تیم الغرافه فعالیت خود را دنبال کرد و حالا به نظر می‌رسد سناریو سال‌های گذشته در حال تکرار است. اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، با توجه به عملکرد سا پینتو روی نیمکت استقلال و البته رفتارهای پرماجرای این سرمربی، استقلالی‌ها با او تمدید نخواهند کرد و به احتمال قریب‌الوقوع، ریکاردو سا پینتو جانشین پدرو مارتنیس روی نیمکت تیم الغرافه قطر خواهد شد!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=31137

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.