خاطره عجیب از تیم ملی قرقیزستان؛ به یاد مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ | آوای استقلال
0

خاطره عجیب از تیم ملی قرقیزستان؛ به یاد مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸

  • کد خبر : 40394
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
خاطره عجیب از تیم ملی قرقیزستان؛ به یاد مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸
تیم ملی قرقیزستان در اولین تقابل با ایران در مقدماتی جام جهانی بسیار خسته و ناآماده پا به میدان گذاشت.

به گزارش آوای استقلال، با قرعه‌کشی مرحله سوم انتخای جام جهانی، مشخص شد یکی از همگروه‌های ایران، تیم ملی قرقیزستان است. تیم ملی پیشتر تنها یک‌بار و آن هم در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ برابر قرقیزستان قرار گرفت و در هر ۲ بازی این تیم را شکست داد ولی دیدار رفت دو تیم، داستان کمتر شنیده شده‌ای دارد.

دیدار با قرقیزستان پس از پیروزی تاریخی مقابل مالدیو
مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ یکی از خاطره‌انگیزترین مقاطع تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌آید. این مسابقات از گام نخست و دیدار برابر مالدیو تا دیدار آخر مقابل استرالیا برای فوتبال‌دوستان ایرانی فراموش‌نشدنی به نظر می‌رسد. تیم ملی در مرحله نخست با تیم‌های مالدیو، قرقیزستان و سوریه همگروه بود. ایران پس از آنکه به یک پیروزی ماندگار ۱۷ بر صفر برابر مالدیو دست یافت و در بازی دوم هم قرقیزستان را با ۷ گل بدرقه کرد. گل‌های تیم ملی در آن بازی را کریم باقری و فرهاد مجیدی هر کدام ۲ گل و علی دایی، علی موسوی و مهرداد میناوند به‌ثمر رساندند.

قرقیزستان خسته‌تر از همیشه
بازی‌های آن دوره به صورت رفت‌وبرگشت و متمرکز برگزار شد. سوریه میزبان مرحله رفت و ایران برگزارکننده دور برگشت بود. تیم ملی قرقیزستان برای رسیدن به محل مسابقات دشواری زیادی متحمل شد. این تیم از طریق راه زمینی وارد ایران و شهر مشهد شد و از آن‌جا به سوریه رفت. این مسیر طولانی باعث شد تا قرقیزستان بازی اول این مرحله برابر سوریه را از دست داد و ۳ بر صفر بازنده شد. قرقیزها تنها ساعاتی قبل از بازی با ایران به سوریه رسیدند و در نیمه اول مقاومت خوبی برابر تیم ملی نشان دادند و تنها یک گل خوردند ولی در نیمه دوم ظاهراً خستگی اجازه عرض اندام را از قرقیزستان گرفت و ۶ گل دیگر دریافت کردند. قرقیزستان در بازی برگشت در تهران با نتیحه ۳ بر یک مغلوب تیم ملی شد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=40394

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.