حردانی؛ تعویضی که هم گل خرید و هم گل ساخت | آوای استقلال
4

حردانی؛ تعویضی که هم گل خرید و هم گل ساخت

  • کد خبر : 21831
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
حردانی؛ تعویضی که هم گل خرید و هم گل ساخت
صالح حردانی با تأثیرگذاری روی دو صحنه بسیار مهم در دربی، کلیدی ترین تعویض شهرآورد 98 لقب گرفت.

به گزارش آوای استقلال، عارف غلامی در دقیقه ۷۷ و پس از اینکه استقلال صاحب یک پرتاب اوت شد، سلمانی را برای به جریان انداختن دوباره بازی انتخاب کرد. پرتاب عارف به بازیکن شادگانی آبی ها رسید و او قصد داشت تا دوباره غلامی را صاحب توپ کند. اما پاس کم جان جعفر سلمانی به عارف باعث شد تا وحید امیری به دنبال توپ دویده و با نوک پا روی آن اثر بگذارد و غلامی نیز به ناچار زیر توپ بزند. رافائل سیلوا نیز با ضربه سر، توپی که روی هوا بود را دفع کرد تا کمال کامیابی نیا در شرایط خوبی که بازیکنی از استقلال را در کنارش نمی دید، صاحب توپ شود.

مهدی ترابی که مترصد استفاده از فضای خالی سمت راست استقلال بود، به خوبی می دانست که کمال پس از تصاحب توپ، او را صاحب موقعیت می کند. به همین دلیل ترابی پیش از گرفتن پاس استارت زد و کامیابی نیا نیز با یک پاس هوایی، سعی داشت تا هم تیمی خود را در شرایط گلزنی قرار دهد.

 

در این لحظه، صالح حردانی که تصورش را نمی کرد پاس کم جان سلمانی به غلامی آن هم در شرایطی که آبی ها خود را مهیای یک حمله کرده بودند، به ضدحمله ای برای پرسپولیس تبدیل شود. صالح در میانه میدان منتظر دریافت پاس بود ولی این لو رفتن، سبب شد تا سرخپوشان در شرایط گلزنی قرار بگیرند.

به همین دلیل حردانی با یک استارت انفجاری از میانه میدان به سمت دروازه خودی حرکت کرد. در همان حین نیز ترابی با دریافت ارسال هوایی کمال، سعی داشت تا توپ را روی پای راست خود آورده و با یک شوت محکم، دروازه حسینی را باز کرده و تیر خلاص را بر پیکر استقلال وارد کند.

 

 

در شرایطی که ترابی خود را برای گلزنی آماده کرده بود، صالح حردانی با یک پرش دیدنی، توپ را از مقابل پای ترابی دور کرد و مانع از این شد که وینگر پرسپولیسی ها کار را در دقیقه ۷۷ تمام کند. در واقع صالح با این قطع توپ به موقع، استقلال را در بازی نگه داشت.

اوج کار حردانی دو دقیقه بعد بود. زمانیکه ارسال نخست او به بازیکن پرسپولیس برخورد کرد و در یک رفت و برگشت، دفع توپ مدافعین سرخپوش زیر پای او آمد. این بار حردانی با تمرکز بالا، توپ را به زیبایی هر چه تمام تر به روی دروازه ارسال کرد و رودی ژستد با یک پرش دیدنی، توپ را به تور دروازه احمد گوهری چسباند.

در واقع با احترام به عملکرد رودی ژستد و گل فوق العاده ای که به ثمر رساند، صالح حردانی را می توان طلایی ترین تعویض فرهاد مجیدی در دربی ۹۸ لقب داد. بازیکنی که هم یک گل برای تیمش خرید و هم اینکه سازنده گل تساوی تیمش بود. گلی که می تواند ضامنی برای قهرمانی استقلال در پایان فصل باشد.

 

 

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=21831

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.