جباری: آنطور که باید از وریا حمایت نشد | آوای استقلال
4
به سوءمدیریت عادت داریم

جباری: آنطور که باید از وریا حمایت نشد

  • کد خبر : 25618
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
جباری: آنطور که باید از وریا حمایت نشد
مجتبی جباری درمورد حواشی این روزهای فوتبال نظر داد.

به گزارش آوای استقلال، مجتبی جباری به‌عنوان یکی از بازیکنان شاخص سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران به جزیره کیش دعوت شده بود تا در ضیافت “جزیره فوتبالی” شرکت کند. کاپیتان اسبق استقلال که موضع‌گیری پرسروصدایی در خصوص اتفاقات رقم‌خورده برای وریا غفوری در صفحه شخصی‌اش داشت در صحبت با خبرنگاران از ناراحتی‌اش بابت رفتار مدیران استقلال در قبال این بازیکن گفت. حمایت جباری از اسکوچیچ و انتقادش از بازیکنانی که نظرات خودشان را به‌صورت عمومی مطرح می‌کنند، بخش دیگری از صحبت‌های جباری بود که در ادامه آن را می‌خوانید؛

* حضور در جزیره کیش
دوستان از جزیره دعوت کردند برای مراسم افتتاحیه‌ای که جام جهانی و بازی‌ها را پوشش می‌دهد حاضر شدیم به همراه دوستان و در خدمت‌شان هستیم.

* آمادگی ایران برای جام جهانی؟
– خب مسلما این اتفاقات خیلی حساب‌شده و بابرنامه در فوتبال ما رقم نمی‌خورد و فکر می‌کنم در همین اردوی قطری هم که برگزار شد خیلی از بی‌برنامگی‌ها بود و شرایط خیلی مساعد نیست. از صحبت‌های بازیکنان این برداشت می‌شود که باید شرایط بازی‌ها و اردوهایی که برگزار می‌کنند خیلی بهتر باشد اما متاسفانه اتفاقاتی که از سمت فدراسیون انتظار می‌رود آن طور که باید شکل نگرفته.

*ابقای  اسکوچیچ؟
– یکی از مشکلات این است که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و انتخابات فدراسیون در مقطع حساسی برگزار می‌شود. تنها اتفاق مثبت به عقیده من این بود که آقای اسکوچیچ به تیم ملی برگشت و امیدوارم روی همین تصمیم بایستند و تغییرش ندهند چون در این زمان کوتاه نمی‌توان گزینه‌ای بهتر از ایشان پیدا کرد و دلیلی هم نیست برای اینکه ایشان را کنار بگذارند؛ اگر هم مشکلاتی در اردو پیش آمده و اختلاف نظری هست دلیلش این است که فدراسیون خودش درگیر مشکلاتی است که نتوانسته با سرمربی هماهنگ شود و خیلی از آنها را هم ما الان نمی‌دانیم. اما به نظرم اتفاق بهتر این است که اسکوچیچ بماند و همراه تیم در جام جهانی باشد.

* تغییر اسکوچیچ بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال
– به این سوءمدیریت عادت داریم اما بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد. مخصوصا که خبر آمد که ایشان برکنار شدند و دوباره گفتند ماندنی شدند؛ فکر می‌کنم حداقل سخت باشد که دوباره با اذهان عمومی بازی کنند و تغییر انجام دهند.

* توصیه به بازیکنان و اسکوچیچ برای داشتن تیمی یک‌دست
– وقتی بازیکنان هم می‌بینند که اتفاقات فوتبال ما درست نیست و فدراسیون به این شکل در حال اداره است و هرکدام‌شان فکر می‌کنند نظرشان به تیم ملی کمک می‌کند، متاسفانه این اختلاف سلیقه بین بازیکنان پیش می‌آید؛نمی‌دانم چرا این دوستان آن را مطرح می‌کنند. فکر نمی‌کنم هیچ بازیکنی از تیم ملی بالاتر برود. همه باید تحت نظر سرمربی تیم ملی باشند و از آن طرف سرمربی از سمت رئیس و فدراسیون حمایت شود. من فکر می‌کنم مشکلات فدراسیون باعث شده بی نظمی به تیم هم رخنه کند. فکر می‌کنم اسکوچیچ یک زمانی توانسته تصمیمات خوبی بگیرد و نتایجی هم که گرفته، نتایج خیلی خوبی بود. امیدوارم بازیکنان هم بعد از این اتفاق بدانند که هر حرفشان چه بازتابی در رسانه‌ها و اذهان عمومی دارد و بیشتر مراقب باشند.

*گمانه‌زنی‌ها در مورد همکاری با ساپینتو
– انتظار می‌رفت بعد از اتفاقاتی که پارسال افتاد و استقلال قهرمان شد شرایط بهتر شود اما نگرانی‌هایی بود و فکر می‌کنم تیم‌های رقیب هم توانستند خوب یارگیری کنند و حداقل از استقلال زودتر دست به کار شدند؛ تا مربی استقلال مشخص شود؛ یک عالمه گزینه مطرح شد. با من هم صحبتی برای دستیاری نشد. من علاقه دارم در فضای مربیگری کار کنم اما نه تحت هر شرایطی و هرعنوانی که شده. زیاد عجله ندارم اما فکر می‌کنم شروع شود.

* کلاس‌های مربیگری با جلال چراغپور
– یک‌سری کلاس‌هایی بود که خودم بانی برگزاری آن بودم و به‌همراه دوستان حاضر شدیم و از آنها دعوت کردم و ایشان هم شرکت کردند.

* موضع‌گیری در حمایت از وریا غفوری
– حرفی که زده شده به هرحال حرفی است که خیلی‌ها هم نظر هستند. فشار اقتصادی روی مردم هست و اگر وریا به‌عنوان یک بازیکن حرفی زده در جهت بهتر شدن اوضاع و حمایت بوده اما این مدل برخورد اصلا درست نیست. بازیکنی که سال‌ها برای تیمش زحمت کشیده و بازوبند کاپیتانی می‌بندد، آن حمایتی که باید از او به‌وجود نیامده و باعث شده کلی فشار و استرس را تحمل کند. من از این که کادر مدیریتی از وریا حمایتی نکرد خیلی ناراحتم. الان هم درگیر مشکلات زیادی است. بازیکنی با این سطح و کیفیت باید وضعیت قراردادش با یکی دیگر از تیم‌ها، خیلی سریع‌تر از اینها روشن می‌شد. اتفاق را خیلی بزرگ نکنیم و یک نفر را وسیله نکنیم. ما باید راحت نظرمان را بگوییم و راحت حرف بزنیم. نمی‌دانم دیگران چرا یک‌سری کارهایی می‌کنند که حساسیت کار بیشتر می‌شود اما با شناختی که از وریا داریم به نظرم حرف‌های بیراهی نزده است.

* ناراحتی از مسئولان استقلال در رفتار با غفوری
– صددرصد. نه صحبتی راجع به او کردند و نه نظری دادند. بازیکنی که زحمت کشیده و نفرات داخل باشگاه بالاخره از زحماتش استفاده کردند و بهره بردند؛ به‌راحتی بدون اینکه حرفی بزنند و موضعی بگیرند قراردادش را تمدید نکردند. امیدوارم در تیم دیگری این اتفاق بیفتد و وریا تکلیفش مشخص شود چون او هم خانواده‌ای دارد که منتظرند وریا به بازیگری‌اش ادامه دهد و شرایط به حالت عادی برگردد. امیدوارم خیلی سختش نکنند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=25618

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.