تکلیف مجوز حرفه ای چه خواهد شد؟ | آوای استقلال
2

تکلیف مجوز حرفه ای چه خواهد شد؟

  • کد خبر : 27983
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
تکلیف مجوز حرفه ای چه خواهد شد؟
تکلیف مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا هنوز برای دو تیم پایتخت مشخص نیست.

به گزارش آوای استقلال، پاییز سال قبل وقتی صحبت از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به خاطر صادر نشدن مجوز حرفه‌ای می‌شد، خیلی‌ها تصور می‌کردند این بار هم تهدیدها عملی نمی‌شود و در نهایت مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه صادر خواهد شد و پرسپولیس و استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا خواهیم دید. با این حال با وجود این که کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال مدارک این دو باشگاه را تایید نکرد، کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به ریاست داریوش مصطفوی اعلام کرد که مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه صادر شده و مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند اما این پایان کار نبود و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد سرخ آبی‌ها نتوانستد مجوز حرفه‌ای را بگیرند و بنابراین از لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱ حذف شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات استقلال و پرسپولیس برای اخذ محوز حرفه‌ای، مالکیت مشترک این دو باشگاه است که در اختیار وزارت ورزش قرار دارد. پارسال وقتی سرخ‌آبی‌ها از آسیا حذف شدند عنوان شد که سهام این دو باشگاه تا بیش از ۵۰ درصد واگذار خواهد شد تا این گونه دیگر وزارت ورزش ماکیت قطعی دو باشگاه را به صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار نداشته باشد. با این حال با وجود این که حدود ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه در بورس واگذار شد، وعده‌ها برای واگذاری بلوکی باقیمانده سهام عملی نشد.

از طرف دیگر پرسپولیس و استقلال با بدهی‌های انباشته زیادی روبه‌رو بودند که با تامین منابع از طریق واگذاری ۱۰ درصد سهام در بورس، بخش زیادی از این بدهی‌ها پرداخت شد تا قدم مهمی برای اخذ مجوز حرفه‌ای برداشته شود.

حالا مهدی تاج که به مالزی سفر کرده است، با رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC دیدار کرده و به او قول حل مشکلات را داده است. البته در این بین رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کفدراسیون فوتبال آسیا هم تهدید کرده که اگر این مشکلات به زودی حل نشود، پرونده استقلال و پرسپولیس به کمیته انضباطی AFC ارسال می‌شود تا مجازات‌هایی برای این باشگاه اعمال شود. مجازات‌هایی که می‌تواند مالی و یا حتی سقوط به دسته پایین‌تر باشد.

لیگ قهرمانان فصل جدید با تغییر تقویم مسابقات قرار است مرداد سال ۱۴۰۲ آغاز شود و پرسپولیس و استقلال برای حضور در این مسابقات تا اواسط بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارند تا مدارک خود برای اخذ مجوز حرفه‌ای را ارائه کنند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=27983

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.