تغییرات مدیریتی در سرخابی‌ها «فعلاً» منتفی شد! | آوای استقلال
4

تغییرات مدیریتی در سرخابی‌ها «فعلاً» منتفی شد!

  • کد خبر : 30768
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
تغییرات مدیریتی در سرخابی‌ها «فعلاً» منتفی شد!
به نظر می‌رسد که مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان و اقتصاد و امور دارایی در زمینه تغییر مدیران دو باشگاه پرطرفدار با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

به گزارش آوای استقلال، استقلال و پرسپولیس حدود ۱۴ ماه است که وارد فرآیند خصوصی‌سازی شده‌اند اما در شرایطی که گفته می‌شد قرار است به‌زودی با عرضه بلوکی سهام، رسماً سرخابی‌ها از مالکیت دولت خارج شوند اما همچنان این اتفاق رخ نداده و در بازار بورس تنها ۱۰ درصد سهام دو باشگاه عرضه شده است. در این میان، مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان مدعی هستند که با توجه به عدم انجام کامل فرآیند خصوصی‌سازی، همچنان وزارت ورزش به عنوان متولی دو باشگاه می‌تواند فعالیت کند و در نقطه موازی، مسئولان سازمان خصوصی‌سازی که زیرشاخه وزارت اقتصاد و امور دارایی هستند، به دنبال تغییر و تحولات در ساختار مدیریتی دو باشگاه هستند.

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی که در ماه‌های گذشته با موضع‌گیری‌های جنجالی علیه مسئولان وزارت ورزش و مدیران دو باشگاه به ویژه علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل پیشین استقلال در تلاش بود تا نشان بدهد که شرایط دو باشگاه زیر ذره‌بین سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، حالا در تازه‌ترین اقدام اعلام کرده که قرار است سی‌ام اردیبهشت‌ماه مجمع عمومی دو باشگاه برگزار شود. مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان با این مسئله مخالف هستند و ساعتی بعد از اعلام رسمی برگزاری مجمع، محسن معتمدکیا مدیر روابط عمومی وزارت ورزش‌وجوانان در صفحه توییتری خود این موضوع را تکذیب کرد!

رفتارهای سازمان خصوصی‌سازی قانونی نیست!
محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش‌وجوانان در حاشیه مراسم رونمایی از جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ در واکنش به زمان اعلام شده برای مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: «تصمیم وزارت ورزش این است که این کار بعد از فینال جام حذفی برگزار شود تا تأثیری روی روند مسابقات نداشته باشد. متاسفانه طبقه بندی اطلاعات در ایران وجود ندارد و همه در مورد همه چیز حرف می‌زنند».

میرهادی قره سیدرومیانی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش‌وجوانان هم نسبت به اظهارات اخیر رئیس سازمان خصوصی‌سازی واکنش نشان داد و گفت: «اظهارنظر سازمان خصوصی‌سازی درباره چگونگی مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد مبنای حقوقی و قانونی است. مالکیت این دو باشگاه با دو وزارتخانه است. با توجه به نظرات تخصصی و فنی وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه دو باشگاه در کوران مسابقات لیگ برتر و نیمه نهایی جام حذفی هستند، تغییر در هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه در این وضعیت به صلاح نیست».

سازمان خصوصی‌سازی پا پس نمی‌کشد
مسئولان سازمان خصوصی‌سازی در شرایطی که انتظار می‌رفت بعد از موضع‌گیری رسمی مدیران وزارت ورزش‌وجوانان از تصمیم خود برای برگزاری مجمع منصرف شوند، اما به صورت رسمی آگهی دعوت به مجمع را روی کدال منتشر کرده‌اند تا مشخص شود که با وجود موضع‌گیری‌های انجام شده، همچنان مسئولان سازمان خصوصی‌سازی به دنبال انجام تغییر و تحولات در ساختار مدیریتی دو باشگاه هستند.

حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در روزهای گذشته سکوت کرده‌اند و حالا در فاصله ۶ روز تا موعد اعلام شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی، باید دید مجمع فوق‌العاده برای ترمیم ساختار مدیریتی دو باشگاه برگزار خواهد شد یا مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان برگزاری این مجمع را وتو می‌کنند. گفتنی است که سرخابی‌های پایتخت بعد از اتمام مسابقات لیگ برتر روزهای سوم و چهارم خردادماه در نیمه‌نهایی جام حذفی باید به میدان بروند که انجام تغییرات مدیریتی پیش از انجام این دیدارهای مهم می‌تواند در نوع خود جالب‌توجه باشد!

تصمیمی که به سرعت وتو شد!
پایگاه خبری وزارت ورزش‌وجوانان بلافاصله بعد از انتشار آگهی برگزاری مجمع فوق‌العاده سرخابی‌های پایتخت برای انجام تغییرات در ساختار مدیریتی دو باشگاه به این مسئله واکنش نشان داد. محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش‌وجوانان در موضع‌گیری تازه به توافق دو وزارت‌خانه اشاره کرد و گفت: «در توافقی که دو وزارتخانه ورزش و اقتصاد قبل از انتشار آگهی مجمع داشته‌اند، مقرر شد با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی لیگ برتر و همچنین مراحل نهایی جام حذفی، با تنفس لازم، برگزاری مجامع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بعد از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی موکول شده است».

پولادگر با اشاره به اینکه انجام تغییرات مدیریتی به پایان فصل موکول شده، توضیح داد: «این تنفس در برگزاری مجامع به دلیل حفظ آرامش دو تیم در نظر گرفته شده است، اما بلافاصله پس از پایان فصل جاری فوتبال ایران، مجامع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد».

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=30768

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها