«تساوی» ۱۰ نفره با پیکان؛ چیزی مثل «برد» | آوای استقلال
2
این یک ایستگاه تلخ و بدفرجام نبود

«تساوی» ۱۰ نفره با پیکان؛ چیزی مثل «برد»

  • کد خبر : 22141
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
«تساوی» ۱۰ نفره با پیکان؛ چیزی مثل «برد»
10 نفره شدن در بازی سه‌شنبه شب مقابل پیکان بهانه خوبی برای توجیه پیروز نشدن در این دیدار برای استقلال است اما واقعیت امر این است که حتی یک امتیاز هم که حاصل ثبت تساوی بدون گل در این مسابقه بود، دستاورد مهمی برای آنان به حساب می‌آید و قدم بلند دیگری در راه کسب قهرمانی در لیگ بیست و یکم است.

به گزارش آوای استقلال، فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از اخراج شدن رافائل داسیلوا مدافع برزیلی‌اش که در دقیقه ۴۰ روی داد، باید با احتساب وقت‌های تلف شده تیمش را بیش از ۵۵ دقیقه مدیریت می‌کرد تا پیکان به لطف داشتن ۱۱ نفر در میدان برنده این پیکار نشود. مجیدی نه تنها این مدیریت را انجام داد بلکه با طراحی و اقداماتش به گونه‌ای عمل کرد که استقلال در نیمه دوم شانس چند بار گلزنی هم داشت و اگر این توپ‌ها گل نشد یا به سبب کوشش و درخشش مدافعان پیکان بود یا کم دقتی حمله‌وران آبی در زدن ضربات آخر.

اخراجی که اثر آن محسوس نبود
درست است که پیکان هم چندین و چند فرصت عالی گلزنی را هدر داد و سید حسین حسینی درون دروازه استقلال باز هم منجی تیمش شد و این فرصت‌ها را بی‌اثر کرد اما شکل بازی در نیمه دوم به گونه‌ای پیش می‌رفت که بینندگان چندان متوجه نمی‌شدند که استقلال ۱۰ نفره است و حریف، ترکیب کامل خود را در زمین دارد و شرایط به گونه‌ای بود که انگار دو تیم ۱۱ نفره هر حمله طرف مقابل را با تهاجمی از سوی خود پاسخ می‌گویند و پا پس نمی‌گذارند. قدر مسلم اینکه بیرون کشیدن رودی ژستد در پایان نیمه اول و گسیل روزبه چشمی به جای وی اقدامی واضح برای جبران کم شدن نیروهای انسانی در خط دفاعی استقلال و تلاش برای محو ضایعات اخراج داسیلوا بود اما بعضی تعویض‌های دیگر مجیدی منجمله آوردن سبحان خاقانی و ارسلان مطهری به زمین به قصد قوی‌تر کردن رویکردهای تهاجمی تیم صورت گرفت و وقتی مربی یک تیم ۱۰ نفره شده اینگونه عمل می‌کند، بدین معنا است که هراسی از تبعات آن ندارد و شجاعانه به پیش می‌رود و گلزنی و پیروز شدن را همچنان در دستور کارش دارد.

هر دستاوردی، محصول کار گروهی است
این لزوماً به معنای تأیید همه حرکات تاکتیکی و گزینش‌های فردی و تمجید از تمامی تعویض‌های کادر فنی استقلال در دیدار پریشب مقابل پیکان نیست اما مجیدی در مجموع تیمش را در شرایط بحرانی حاصل آمده از اخراج داسیلوا بخوبی مدیریت کرد و اگر چه نتوانست گل بزند و پیروز شود اما از گلزنی حریف ۱۱ نفره‌اش هم جلوگیری کرد و کسب یک امتیاز در این شرایط سخت، کم از پیروزی نیست. اگر هم استدلال و عنوان شود که آبی‌ها این تک امتیاز را بیشتر مدیون درخشش دروازه‌بان خود هستند تا تدابیر سرمربی‌شان (که بواقع نیز چنین بود) باید تصریح کرد که روند گل زدن یا گل نخوردن هر تیمی یک فرایند جمعی است و وقتی تیم‌ها گل نمی‌خورند، کل تیم‌شان است که به این دستاورد مهم رسیده و زمانی هم که گل به ثمر می‌رسانند، تمامی مجموعه تیم‌شان است که این موقعیت مهم را به ارمغان آورده و کلاً در ورزش‌های گروهی مثل فوتبال نباید هیچ دستاوردی را فقط به‌نام فرد و افراد نوشت، حتی اگر واقعاً چنین بوده باشد.

اینها تصادفی نیست
تساوی سه‌شنبه شب استقلال با پیکان بیش از آنکه یک ایستگاه تلخ و توقفگاه بی‌فرجام برای آبی‌ها بوده باشد، عبوری مهارت‌آمیز از یک جایگاه سخت بود که نشان داد دستاوردهای قبلی این تیم نیز چیزهای تصادفی نبوده است. شما می‌توانید با اقبالی بسیار خوش از دو سه بازی سخت و سنگین جان سالم بدر ببرید اما بی‌شکست ماندن در تمامی ۲۴ هفته نخست یک لیگ ۳۰ هفته‌ای هر چیزی هست الا یک دستاورد صرفاً خوش اقبالانه.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=22141

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.