به موقع ترین باخت! | آوای استقلال
3
یادداشت اختصاصی

به موقع ترین باخت!

  • کد خبر : 26403
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
به موقع ترین باخت!
قهرمانی شگفت انگیزی که استقلال فصل پیش به دست آورده بود باعث بالا رفتن توقع هواداران و حتی خود بازیکنان شده بود.

به گزارش آوای استقلال، توقعی که استرس را به تیم وارد کرده و مانع از نمایش واقعی توانایی فنی و تاکتیکی تیم شده بود و می‌توانست استقلال را تا پایان فصل زمینگیر کند.
نمایش ضعیف از روی ترس و تفکر تساوی بهتر از شکست است، می توانست در بزنگاه ترین مواقع کار دست استقلال بدهد اما باخت اول در گام نخست، سیلی بیداری و فرو ریختن تصور اشتباهِ بدون باخت ماندن استقلال بود.
با شکست مقابل سپاهان حالا دیگر نه هواداران چنان توقعی دارند نه بازیکنان توجیهی برای دست به عصا بودنشان!
استقلال گام اول باخت تا تصور اینکه قهرمان لیگ، فصل بعد هم می‌تواند در قواره یک قهرمان ظاهر شود رنگ ببازد و این پیام را به تک تک بازیکنان داد که نه اسم ها از پیش برنده اند نه عنوان ها باعث پیشتازی بلکه این سعی و تلاش و غیرت و همت آدم هاست که باعث خلق شگفتی و به دست آوردن موفقیت می‌شود.
ساپینتو هم قطعا از زیر این فشار که از او توقعِ بر جای گذاشتن رکوردی بهتر از سال پیش یا حداقل تکرار رکوردهای سال پیش، می‌رفت خارج شد و حالا او نیز با آرامشِ خاطر، تفکرات فنی اش را پیاده خواهد کرد.
هوادارانی که از باخت اول دلسرد و نگران شدند خوب است بدانند استقلال در راس هرم خود دچار تغییرات کامل شده است، چند بازیکن تاثیرگذارش را از دست داد. کاپیتان و بزرگتر تیمش را ندارد و در عوض چند بازیکن جدید آنهم برای ترکیب اصلی جذب کرده است که هماهنگی این نفرات در کنار ناداوری هایی که در گذشته بوده و در این بازی نیز تکرار شد مواردی است که نباید از نظر پنهان بماند.
صد البته که در خصوص داوری کاری از کادر فنی و بازیکنان بر نمی آید مگر آنکه مدیریت استقلال دست به کار شود و قاطعانه احقاق حق کند که آنهم با توجه به حضور پرسپولیسی ها در سمت های مهم باشگاه امری بعید و محال به نظر می آید و همین موضوع کار را برای کادر فنی، بازیکنان و البته هواداران دشوارتر می‌کند.
با این حال اگر با تمام توان تلاششان را برای سربلندی این نام مقدس به کار بگیرند، قهرمانی و تکرار آن هرگز دور از دسترس نیست فرهاد مجیدی و شاگردانش سال پیش این مهم را ثابت کردند آن‌هم با دستانی خالی تر از اکنون و بدون داشتن ستاره و تنها با چند بازیکن معمولی اما پرتلاش که فعل خواستن را به خوبی صرف کرده بودند.
هواداران با اتحاد همه جانبه باید نقشه ی دستهای پشت پرده برای دور کردن استقلال از جام قهرمانی را نقش بر آب کنند و کاری کنند نه بدون تماشاگر کردن بازی های این تیم و نه ناداوری ها، نه حاشیه سازی ها و نه کمکهای مالی وزیر و فدراسیون و جانبداری سازمان لیگ، نتواند پای رفتن و رسیدن به قهرمانی را نشانه بگیرد و بازدارد این تیم را از آنچه که استحقاق و توانایی اش را دارد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=26403

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.