بهترین نایب‌قهرمان تاریخ | آوای استقلال
1

بهترین نایب‌قهرمان تاریخ

  • کد خبر : 39515
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
بهترین نایب‌قهرمان تاریخ
استقلال با وجود برتری 2گله مقابل پیکان ناکام در کسب عنوان قهرمانی بود و کارش را در قامت تیم نایب‌قهرمان در لیگ بیست‌وسوم به پایان برد.

به گزارش آوای استقلال، هواداران فوتبال لحظه‌شماری می‌کردند تا به نظاره آخرین هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بنشینند و طرفداران تیم آبی‌پوش پایتخت، در روزی‌که بعد از خلق حواشی پرشمار و عدم جابه‌جایی محل برگزاری مسابقه تیم موردعلاقه‌شان، از حضور در ورزشگاه محروم بودند، از راه دور امیدوار به پایانی خوش برای استقلال در لیگ بیست‌وسوم بودند؛ چرا که در یکی از نبردهای حساس و سرنوشت‌ساز هفته سی‌ام، امشب استقلال در ورزشگاه پاس قوامین تهران میهمان پیکان بود.

استقلالی‌ها که در فصل جاری تنها یک باخت را متحمل شده بودند و با دریافت ۱۵ گل، صاحب بهترین خط دفاع فصل هستند، در مسابقه امشب در شرایطی میهمان پیکان بودند که چشم امیدشان به درخشش مس برابر پرسپولیس بود و آن‌ها امیدوار بودند با لغزش پرسپولیس، بتوانند پیکان را از پیش بردارند و عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را از آن خود کنند. خودروسازان هم که جزو تیم‌های فانوس به‌دست لیگ بیست‌وسوم بودند، با انگیزه کسب حداقل امتیاز برابر استقلال برای ماندن در سطح اول فوتبال ایران برابر حریف آبی‌پوش صف‌آرایی کردند و هدف‌شان، کشیدنِ ترمز تیمِ تحت هدایت جواد نکونام در هفته پایانی لیگ بیست‌وسوم بود.

ترکیب پیکان تهران
محمدرضا دیناروند، محمد آژیر، دانیال جهانبخش، امیرحسین صدقی، محمد ستاری، مبین دهقان، فرشید اسماعیلی، سامان نریمان‌جهان، محمدحسین فلاح، حامد پاکدل و علی قربانی

سرمربی: رضا عنایتی

ترکیب استقلال تهران
حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، امید حامدی‌فر، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

رضا عنایتی در روز محرومیت محمدجواد آزاده، تصمیم به انجام ۲ تغییر در ترکیب اولیه پیکان در مقایسه با دیدار قبلی برابر فولاد گرفت و فرشید اسماعیلی و سامان نریمان‌جهان جانشین محمدجواد آزاده و مجتبی حق‌دوست در ترکیب اصلی خودروسازان شدند. جواد نکونام هم در روزی‌که ایمان سلیمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، تصمیم به استفاده از امید حامدی‌فر در خط دفاعی تیمش به جای سلیمی گرفت و به جز این تغییر اجباری، در سایر پست‌ها خبری از تغییر در ترکیب اولیه آبی‌پوشان پایتخت نبود و آن‌ها با شمایلی مشابه دیدار با گل‌گهر سیرجان در مسابقه امشب برابر پیکان صف‌آرایی کردند. نکته جالب‌توجه بازگشت محمدحسین مرادمند به فهرست ۲۰ نفره استقلال بود.

ورزشگاه پاس قوامین تهران امشب میزبان حدود تنها ۲۰۰ تماشاگر بود و در شب غیبت هواداران استقلال در ورزشگاه به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده، مصاف آبی‌پوشان پایتخت با پیکان از ساعت ۱۹:۰۳ با قضاوت حسن اکرمی آغاز شد. شاگردان جواد نکونام مسابقه امشب را تهاجمی آغاز کردند و بعد از چند تلاش نصفه‌ونیمه و درخشش محمدرضا دیناروند در خط دروازه پیکان، در دقیقه ۸، ۳ فرصت پیاپی گلزنی برای آبی‌ها به وجود آمد که ضربات صالح حردانی، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو توسط دروازه‌بان و مدافع پیکان برگشت داده شد! البته که در تصاویر آهسته مشخص بود ضربه محمدی از خط عبور کرده اما با این وجود، کمک‌داور مسابقه اعتقادی به پذیرش گل او نداشت تا نتیجه بازی ۰-۰ مساوی دنبال شود.

آبی‌پوشان پایتخت با حرکات ترکیبی به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که سرانجام در دقیقه ۲۱، مهرداد محمدی توسط روی ریباند شوت آرش رضاوند دروازه پیکان را باز کند. البته که شوت محمدی پیش از ورود به دروازه به پای مدافع پیکان هم برخورد کرد و تغییر جهت داشت اما با این وجود با توجه به مسیر شوت ستاره شماره ۷ استقلال، گل به نام او ثبت شد. یک دقیقه بعد از گلزنی محمدی، او بار دیگر با یک فرار سرعتی خود را روی پاس زبیر نیک‌نفس در موقعیت تک‌به‌تک با دیناروند قرار داد و با عبور از دروازه‌بان پیکان گل دوم را به‌ثمر رساند تا در فاصله ۲ دقیقه، ۲ گل به‌ثمر رسانده باشد و خیال آبی‌ها از کسب پیروزی در مسابقه امشب تا حدودی آسوده شد.

استقلالی‌ها با استفاده از عمق خط دفاعی پیکان و عملکرد ضعیف مدافع این تیم به دنبال رسیدن به گل سوم بودند که فرصتی ایده‌آل برای آبی‌پوشان در دقیقه ۳۸ به‌وجود آمد اما ضربه صالح حردانی را محمدرضا دیناروند با واکنشی استثنایی برگشت داد تا نتیجه بازی ۲ بر صفر بماند و نیمه نخست با ۲ گل مهرداد محمدی به سود استقلال به پایان رسید. در نیمه دوم، شاگردان نکونام به دنبال حفظ برتری بودند و خودروسازان با توجه به سایر نتایج هفته سی‌ام در سودای باز کردن دروازه استقلال بودند.

مهرداد محمدی روی یک ضدحمله سرعتی در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان پیکان قرار گرفت که دیناروند در خارج از محوطه توپ را با دست مهار کرد و حسن اکرمی با کارت قرمز مستقیم دروازه‌بان جوان پیکان را اخراج کرد تا خودروسازان از دقیقه ۵۵، ۱۰ نفره شوند. بعد از ورود ایمان صادقی به بازی در نقش دروازه‌بان ذخیره، پیکانی‌ها تلاش‌های جسته‌وگریخته برای گلزنی داشتند که تلاش‌شان نافرجام بود و در طرف مقابل، ۲ فرصت خوب گلزنی برای میلاد فخرالدینی و جعفر سلمانی ایجاد شد که ۲ بازیکن تعویضی آبی‌پوشان ناکام در گلزنی بودند تا مسابقه امشب با همان ۲ گل مهرداد محمدی در نیمه نخست به سود استقلال به پایان برسد.

آبی‌پوشان پایتخت با کسب پیروزی برابر پیکان، با توجه به برد پرسپولیس در بازی همزمان، ناکام در کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم بودند و عنوان بهترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ برتر را با ۶۷ امتیاز به‌دست آوردند. خودروسازان هم با پذیرش شکست در مسابقه امشب، با توجه به برد نمایندگان خوزستان، با ۲۷ امتیاز به رتبه پانزدهم جدول رفتند و همراه با صنعت‌نفت آبادان به لیگ دسته اول سقوط کردند تا به شکلی کابوس‌وار فصل برای شاگردان رضا عنایتی به پایان برسد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39515

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها