برگزاری ال‌کلاسیکوی آسیا قطعی شد | آوای استقلال
3

برگزاری ال‌کلاسیکوی آسیا قطعی شد

  • کد خبر : 41382
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
برگزاری ال‌کلاسیکوی آسیا قطعی شد
همه در انتظار برگزاری نخستین دوره از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا هستند. جایی که مسابقات برای نخستین‌بار با فرمت جدیدی برگزار می‌شود و دوازده تیم برتر از غرب آسیا در یک گروه و دوازده تیم از شرق آسیا در گروه دیگر به مصاف هم می‌روند.

به گزارش آوای استقلال، مسابقات بدین صورت است که هر باشگاه با چهار تیم در سید نخست و با چهار تیم در سید دوم روبه‌رو می‌شود تا به طور کلی هشت مسابقه را برگزار کند. این هشت مسابقه با هشت تیم مختلف است که چهار بازی در خانه و چهار مسابقه در خارج از خانه به انجام می‌رسد و خبری از بازی رفت و برگشت نیست.

قانون مهم بازی‌ها این است که تیم‌هایی از یک کشور، با هم روبه‌رو نمی‌شوند. بدین ترتیب و از آنجایی که ۶ تیم در سید دوم قرار دارند که ۲ مورد از آنها عربستانی هستند، در نتیجه الهلال عربستان که در سید نخست قرار دارد، با دو تیم سعودی یعنی النصر و الاهلی بازی نخواهد کرد.

این بدان معناست که تقابل الهلال با استقلال قطعی است. دو تیم پرافتخار قاره که سابقه طولانی در رقابت با یکدیگر دارند، پس از چند سال، مجددا با هم روبه‌رو خواهند شد و اگر سپاهان نیز راهی مرحله گروهی شد، جدال پرافتخارترین تیم آسیا با زردپوشان اصفهانی نیز برگزار خواهد شد.

استقلال و الهلال تاکنون دوازده مرتبه در سال‌های مختلف با هم روبه‌رو شده‌اند که حاصل آن پنج پیروزی برای هر کدام از دو تیم بوده و ضمن اینکه دو مرتبه جدال آبی‌های قاره کهن، با تساوی به پایان رسیده است و حالا امسال شاهد سیزدهمین جدال دو تیم خواهیم بود.

آخرین جدال دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در سال ۱۴۰۰ برمی‌گردد و در شرایطی که استقلال به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شده بود، باید از الهلال میزبانی می‌کرد ولی به دلیل مسائل سیاسی، این بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر زعبیل الوصل برگزار شد که با برتری دو بر صفر نماینده عربستان به پایان رسید.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=41382

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها