برنده باش تا مدعی بمانی! | آوای استقلال
2
آخرین فرصت استقلال برای باقی ماندن در کورس؛

برنده باش تا مدعی بمانی!

  • کد خبر : 4133
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۱۸
برنده باش تا مدعی بمانی!
فرهاد یک بار تجربه پیروزی در دربی را دارد. پیروزی‌ای که با حوادث تلخ بعدی به کام استقلالی‌ها تلخ شد. حالا شاید فرصت مناسبی برای تکرار آن پیروزی است.
استقلال بهترین فرصت‌ها برای رسیدن به صدر جدول و ماندن در کورس قهرمانی را در سه هفته اخیر در لیگ برتر از دست داد. پرسپولیس حداقل دو بار پیش از استقلال بازی داشت و بازی‌اش را با تساوی پشت‌سر گذاشت و همین آگاهی از نتیجه به استقلالی‌ها این انگیزه را می‌داد تا با پیروزی برابر رقبایی چون پیکان و ذوب‌آهن خودشان را به صدر نزدیک‌تر کنند اما این فرصت برای آنها هر بار از دست رفت.
چنانکه در سه بازی آخر دو تیم در لیگ برتر پرسپولیس تنها ۵ امتیاز کسب کرده و این در حالی است که استقلال ۴ امتیاز کسب کرده است. چنانکه الان استقلال شانس کمتری از پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی دارد. در واقع اگر بخواهیم منطقی باشد استقلال نشان داده توان بردن جام قهرمانی را در ایران ندارد و اگر به این مهم دست پیدا کند تنها شانس در خانه‌اش را زده است.
با این حال استقلالی‌ها همچنان فرم خوبی از خودشان به نمایش می‌گذارند. همین شاید تنها نکته مثبت و روشن آنها بعد از سال‌ها دور ماندن‌شان از جام است. چیزی که می‌تواند آنها را به ادامه رقابت‌ها در آسیا و حذفی امیدوارتر کند.
با همه این‌ها اگرچه جام برای استقلالی‌ها هنوز تمام نشده اما اگر رؤیای جام را دور از دسترس ببینیم، می‌دانیم که پیروزی در دربی می‌تواند انگیزه دوباره‌ای به استقلالی‌ها برای ادامه کار دهد. درواقع استقلال برای رسیدن به جام قهرمانی، اگر چنین قصدی را دارد، باید تمام بازی‌های پیش‌رویش را یکی پس از دیگری با پیروزی پشت ‌سر بگذارد. مسیر سختی به نظر می‌رسد اما می‌تواند برای یک رؤیاپروری ایده خوبی باشد و انگیزه فراوانی‌ به آنها بدهد.
خاصه اینکه شروع این مسیر برای آنها از تقابل سنتی‌شان با پرسپولیس شروع می‌شود. فرهاد مجیدی به خوبی می‌داند که حتی بردن دربی هم می‌تواند به اندازه کافی برای او امیدوارکننده باشد. هم سوژه خوبی برای هواداران است که در رقابت‌های مجازی به اندازه کافی از خجالت پرسپولیسی‌ها در‌آیند و هم انگیزه مضاعفی به تیمش می‌دهد تا در راه رسیدن به جام احتمالی در لیگ و جام در دسترس‌تر در حذفی تلاش‌شان را بکنند.
ضمن اینکه پیروزی احتمالی در این دیدار می‌تواند فرهاد مجیدی را از شر همه احتمالات و گزندهای برکناری که مدیران استقلال نشان داده‌اند در آن مهارت دارند هم در امان بدارد. پس دیگر باید فرصت‌سوزی‌هایی مثل دیدار با ذوب‌آهن را فراموش کرد و تیم را آماده رقابت با حریف سنتی کرد.
فرهاد یک بار تجربه پیروزی در دربی را دارد. پیروزی‌ای که با حوادث تلخ بعدی به کام استقلالی‌ها تلخ شد. حالا شاید فرصت مناسبی برای تکرار آن پیروزی است. بدون تکرار حواشی بعد از آن.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4133

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.