ایران ۳-۴ مراکش؛ خداحافظ جام جهانی، خداحافظ شمسایی؟ | آوای استقلال
0

ایران ۳-۴ مراکش؛ خداحافظ جام جهانی، خداحافظ شمسایی؟

  • کد خبر : 43043
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
ایران ۳-۴ مراکش؛ خداحافظ جام جهانی، خداحافظ شمسایی؟
تیم ملی ایران با پذیرش شکستی دور از انتظار مقابل مراکش، خیلی زود از گردونه رقابت‌های جام جهانی فوتسال 2024 کنار رفت.

به گزارش آوای استقلال، رقابت‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ بعد از مشخص‌شدن ۱۶ تیم برتر در مرحله گروهی، کار خود در مرحله یک‌هشتم نهایی را پیش می‌برد. در ۲ روز گذشته نبرد تیم‌های ملی برزیل – کاستاریکا، هلند – اوکراین، اسپانیا – ونزوئلا و افغانستان – پاراگوئه به انجام رسید که شکست اسپانیا برابر ونزوئلا اتفاق غیرمنتظره رقابت‌های جام جهانی بود و تیم‌های ملی برزیل، اوکراین و پاراگوئه هم دیگر تیم‌های پیروز در مرحله یک‌هشتم نهایی بودند.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی کار خود را با ۳ پیروزی پیاپی به پایان برد؛ آن‌هم در حالی‌که نبرد سوم با فرانسه، جنجالی و پرماجرا شد و حتی کار به شکایت برخی تیم‌ها از تیم‌های ملی ایران و فرانسه به فیفا به‌واسطه کم‌کاری و شائبه تبانی کشید اما با این وجود، شکایت‌های واصله تاثیر در روند صعود تیم ملی نداشت. شاگردان شمسایی بعد از صدرنشینی در گروه ششم، امروز (پنج‌شنبه) برابر تیم ملی مراکش قرار گرفتند؛ تیمی که در گروه پنجم با تیم‌های ملی پرتغال، پاناما و تاجیکستان همگروه بود و در جایگاه دوم گروه پنجم به مرحله حذفی رسید.

پذیرش کامبک و حذف ناباورانه از جام جهانی!
تیم‌های ملی ایران و مراکش از ساعت ۱۶ به وقت تهران کار خود را در مجموعه ورزشی یونیورسال شهر بخارا آغاز کردند. شاگردان وحید شمسایی، بازی را بهتر آغاز کردند و گلزنی محمدحسین درخشانی باعث شد تا در دقیقه ۴، تیم ایران به گل نخست دست پیدا کند. اتفاق ویژه مسابقه امروز، اشتباهات پرشمار و سریالی ملی‌پوشان فوتسال ایران به‌ویژه در فاز دفاعی بود که این اشتباهات زمینه‌ساز ثبت گل تساوی در دقیقه ۷ از سوی خالد بوزید برای مراکش شد تا بازی با نتیجه ۱-۱ دنبال شود.

مراکشی‌ها که به دنبال روزنه‌ای برای رسیدن به گل برتری و تکمیل کامبک خود بودند، در دقیقه ۱۱ روی ارسال یک ضربه اوت و برخورد توپ به بدن علیرضا رفیعی‌پور به خواسته خود رسیدند و ۲ بر یک پیش افتادند. شاگردان شمسایی با موقعیت‌سوزی‌های متعدد، ناکام در ثبت گل تساوی بودند تا اینکه روی اشتباه مهلک باقر محمدی، بازهم قرمزپوشان صاحب موقعیت شدند و در دقیقه ۱۷، المسرار بازی را ۳ بر یک به سود مراکش کرد و پیش از پایان نیمه نخست، الرایس الفنی در دقیقه ۲۰، گل چهارم را هم وارد دروازه ایران کرد تا مراکشی‌ها برتری قاطعانه به رختکن بروند.

ملی‌پوشان فوتسال ایران که درصدد جبران شکست سنگین در نیمه نخست بودند، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در همان ۲ دقیقه ابتدایی، درخشش حسین طیبی و مسلم اولادقباد زمینه‌ساز ثبت گل‌های دوم و سوم برای ایران شد تا با اختلاف حداقلی، تیم‌های ملی ایران و مراکش کار خود را پیش ببرند. بعد از شوت دیدنی اولادقباد که منجر به‌ثبت گل سوم تیم ملی ایران شد، شاگردان وحید شمسایی نمایش درگیرانه و پربرخوردی را از خود ارائه کردند و ناکام در خلق موقعیت‌های بیشتر گلزنی بودند.

مراکشی‌ها با پاس‌کاری‌های متعدد به دنبال حفظ مالکیت توپ بودند و خطاهای سریالی ملی‌پوشان زمینه‌ساز آن شد تا خیلی زود محدودیت خطایی ایران به پایان برسد! بعد از پایان این محدودیت، کار شاگردان وحید شمسایی برای حفظ مالکیت توپ و خلق موقعیت گلزنی سخت شد اما در دقایق پایانی بازی، ملی‌پوشان فوتسال ایران سوار بر بازی بودند و توانستند نمایشی تهاجمی ارائه کنند و با آرایش پاورپلی به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند که تلاش‌های ملی‌پوشان راه به جایی نبرد. در آخرین لحظه بازی، پنالتی نقطه دوم برای ایران اعلام شد که ضربه سجاد یوسف‌خواه به تیرک دروازه برخورد کرد تا به شکلی دراماتیک بازی با برتری ۴ بر ۳ مراکش و حذف زودهنگام تیم ملی فوتسال ایران از جام جهانی ۲۰۲۴ به پایان برسد!

تیم ملی فوتسال ایران در جام‌های جهانی ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ موفق به کسب پیروزی برابر مراکش در مرحله گروهی شده بود اما سومین رویارویی دو تیم در ادوار جام جهانی، امروز با برتری مراکشی‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی به پایان رسید تا خیلی زود پرونده فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ بسته شود؛ آن‌هم در حالی‌که برای اولین‌بار بعد از ۲۴ تیمی‌شدن رقابت‌ها، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی از گردونه رقابت‌ها کنار می‌رود. در دوره قبلی در سال ۲۰۲۱، فوتسالیست‌های ایرانی در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شده بودند و در مسابقات سال ۲۰۱۶ هم تیم ایران به مقام سوم رسیده بود!

تیم ملی مراکش با کسب پیروزی در مسابقه امروز، برای دومین دوره پیاپی راه مرحله یک‌چهارم نهایی شد و حالا آن‌ها در این مرحله باید به مصاف تیم ملی برزیل بروند. نکته مهم آنکه فوتسال ایران پیش از جام جهانی، روزهای پرماجرایی را پشت سر گذاشت و عدم برگزاری دیدارهای دوستانه پرشمار و البته ناکامی در استخدام مربی خارجی هم در مسیر عدم موفقیت تیم ملی نقش‌آفرین بود. با توجه به عملکرد وحید شمسایی، احتمال استعفای شمسایی از هدایت تیم ملی بعد از از یک تجربه قهرمانی و یک تجربه نایب‌قهرمانی در آسیا و حذف زودهنگام تیم ملی از جام جهانی ۲۰۲۴ دور از ذهن نیست و باید دید او چه موضع‌گیری نسبت به نمایش شاگردانش در مسابقه امروز خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=43043

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها