اولیایی: هنوز استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف نشده اند | آوای استقلال
2

اولیایی: هنوز استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف نشده اند

  • کد خبر : 30794
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
اولیایی: هنوز استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف نشده اند
عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: ملاک برای ما آیین‌نامه صدور مجوز باشگاهی است و هنوز هیچ تیمی از آسیا حذف نشده است.

به گزارش آوای استقلال، کاظم اولیایی پیش از جلسه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص اظهارات متناقضی که نسبت به حذف پرسپولیس مطرح شده است، اظهار داشت: برخی دوستان جوری مطلب را بیان می‌کنند که ظاهرا خواست شخصی افراد است. کمیته بدوی یا تجدیدنظر آیین‌نامه ای دارد. ملاک برای ما آیین‌نامه صدور مجوز باشگاهی است. خودمان نیز از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا، ممیزی می‌شویم. باشگاه‌ها زحمت خود را کشیده و مدارک را بارگذاری کرده‌اند اما یک جایی از اختیار خود باشگاه و هیات مدیره خارج است.

وی افزود: مالکیت یا مسائل مالیاتی چیزی نیست که در اختیار هیات مدیره باشگاه باشد. اکنون ۲ نقطه نظر خیلی مهم است. ابتدا مرجعی به عنوان مالک اظهارنظر کند . امروز دنبال دیدن این مدرک هستیم و دیگری بحث سازمان مالیاتی است. این اظهارنظرهای باید در جلسه بررسی شود و پس از این اقدام می‌توان رای داد.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌‌ای درخصوص اینکه آیا برای بحث مالکیت حضور در تورنمنت مطرح است، توضیح داد: نمی‌دانم منظورتان از حضور در تورنمنت چیست. باشگاه‌هایی که در لیگ شرکت می‌کنند، نباید مالک مشترک داشته باشند.

اولیایی درمورد اینکه آیا مالکیت استقلال و پرسپولیس از هم تفکیک شده است، گفت: من هنوز مدارک را ندیده‌ام. امروز جلسه کمیته بدوی برگزار می‌شود. یکی از دوستان در باشگاه‌ها گفته بود مدارک فرستاده یا نفرستاده‌ایم. ماده ۵۸ اساسنامه را نگاه کنید. آنجه کامل توضیح داده شده است‌.
وی درخصوص زمان ارسال نظر کمیته صدور مجوز حرفه ای به AFC پاسخ داد : باید ۱۰ خرداد مدارک را بفرستیم اما زمان‌ها متفاوت است. در پایان روز ۹ خرداد پرونده از کمیته بدوی و استیناف ایران جدا می‌شود و برای تصمیم‌گیری به AFC می‌رود.

عضو کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای درخصوص اینکه برخلاف مسائل مطرح شده مبنی بر زمان داشتن ۲ تیم، برخی صحبت ها از حذف قطعی استقلال و منتظر ماندن پرسپولیس برای قطعی شدن مجوزش، گفت: در حال حاضر هیچ تیمی حذف نشده و هیچ تیمی نیز مجوز نگرفته است‌. مسوول صدور مجوز کمیته بدوی و تجدیدنظر هستند. در شرایطی که کمیته‌ها در حال بررسی هستند، این اظهارنظرها شخصی است.البته جای تاسف دارد زیرا سال قبل احساس می‌کردیم سازمان خصوصی‌سازی می‌آید و به حل ریشه ای مسئله کمک می‌کند. خوشحال بودیم رئیس جمهور دستور داده اما متاسفانه نه تنها این سازمان مشکلی را حل نکرد بلکه یک گره هم به گره‌ها افزوده است.

اولیایی عنوان کرد: خصوصی‌سازی هم هزینه‌ها را به شدت بالا و هم همه مدیران را زیر سوال برده است. هم با بلاتکلیفی برای همه تصمیم‌گیری می‌کند. سایت کدال را باز می‌کنیم یک بحث است و فرمایش وزیر بحث دیگر. یک چند دستگی ایجاد شده که حاصل کاری است که به جای خصوصی سازی قربانی سازی شده است.

وی در مورد شرایط سایر تیم‌ها عنوان کرد: با توجه به مدارکی که دیدم فکر می‌کنم کمتر از ۵۰ درصد تیم‌های ما بتوانند مجوز بگیرند. هرسال استانداردهای بالاتری تعریف می‌کنند. نطرشاناین است که به باشگاه‌ها کمک کنند و باعث ترقی آن‌ها شوند.

عضو کمیته مجوز حرفه‌ای درمورد اینکه آیا باشگاه استقلال ورزشگاه فولاد شهر را برای میزبانی خود در لیگ قهرمانان معرفی کرده است، توضیح داد: اجازه بدهید مدارک را ببینم. تا زمانیکه این مدارک را نبینم، اجازه ندارم در این مورد صحبت کنم. هر ۱۶ باشگاه حدود ۸۰۰ صفحه بارگذاری کرده است. حساب کنید چه مقدار می‌شود. برخی مدارک مهم که به من مربوط است می‌بینم. با این وجود اگر دیده بودم نیز از اظهارنظر معذور هستم زیرا هنوز رای نداده‌ایم و باید رای بدهیم.

اولیایی درمورد اظهارنظر مهدی تاج مبنی بر جریمه شدن فدراسیون فوتبال به خاطر مدارکی که سال گذشته کمیته مجوز حرفه ای به AFC فرستاد، گفت: تاج درست گفته اما به هیات‌های بدوی و تجدیدنظر آیین‌نامه ارتباطی ندارد بلکه دپارتمان مجوز حرفه ای کوتاهی کرده است. در زمان سهیل مهدی ۱۲۰ هزار جریمه دلار شدیم که ۴۰ هزار دلار را از ما نقدی گرفتند و ۸۰ هزار دلار تعلیق شد. تاج در جلسه ای که هفته گذشته با کفاشیان داشتیم، گفت ۳۰۰ هزار دلار نیز به تازگی آمده که با احتساب آن ۸۰ هزار دلار می‌شود ۳۸۰ هزار دلار . ۴۰ هزار دلار نیز پیش از این داده‌ایم گه مجموعش می‌شود ۴۲۰ هزار دلار.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=30794

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.