اندونگ، بازیکنی با کوله‌باری از تجربه؛ خرید استقلال مقابل رونالدو و زلاتان! | آوای استقلال
3

اندونگ، بازیکنی با کوله‌باری از تجربه؛ خرید استقلال مقابل رونالدو و زلاتان!

  • کد خبر : 41825
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
اندونگ، بازیکنی با کوله‌باری از تجربه؛ خرید استقلال مقابل رونالدو و زلاتان!
هافبک گابنی استقلال می‌تواند عصای دست جواد نکونام در کمربند میانی باشد چراکه تجربه بالایی دارد و توانایی بازی در نقش هافبک هجومی، مرکزی و تهاجمی را دارد.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در لیگ بیست‌وسوم با جواد نکونام نایب‌قهرمان شد و پرسپولیسِ اوسمار ویرا جام را بالای سر برد. نکونام فصل گذشته نسبت به وضعیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها پایتخت معترض بود و در همین راستا اختلاف نظرهای زیادی با علی خطیر، مدیرعامل وقت استقلال داشت.

در بازار تابستانه لیگ بیست‌وچهارم هم، آلمدین زیلکیچ و وردان کیوسفسکی بدون اطلاع نکونام به جمع آبی‌ها پیوستند و البته طبق ادعای مدیران استقلال، این قراردادها زمانی امضا شدند که نکونام در سمت خود ابقا نشده بود. فرشید سمیعی اما در دیگر موارد طبق لیست جواد نکونام در بازار فعالیت کرد و آبی‌ها در مسیر جذب بازیکن خارجی، ۲ مهره نامدار را به خدمت گرفتند؛ گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ.

اندونگ، گمشده خط هافبک استقلال؟
دیدیه اندونگ گابنی پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت قرارداد خود با استقلال را امضا کرد تا در لیگ بیست‌وچهارم پیراهن این تیم را به تن کند. اندونگ گزینه آلترناتیو مدیران استقلال در صورت عدم توافق با علی کریمی بود. در نهایت آبی‌ها نتوانستند رضایت کایسری اسپور را جلب کنند و برای همین روی اندونگ دست گذاشتند.

دیدیه توانایی بازی در سه پست هافبک دفاعی، مرکزی و هجومی را دارد و این موضوع برای نکونامی که فصل گذشته از نبود یک هافبک همه‌کاره در تیم خود رنج می‌برد، بسیار مفید است. اندونگ دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات استقلال اضافه شد و مشخص نیست در بازی ابتدایی استقلال برابر شمس‌آذر قزوین درون ترکیب اصلی قرار می‌گیرد یا خیر. نکته‌ای که راجع به دیدیه اندونگ قابل توجه است، سابقه زیاد او در لیگ‌های معتبر و البته مصاف با ستارگان نام‌آشنای دنیای فوتبال است.

از زلاتان تا رونالدو
کارنامه اندونگ را که ورق می‌زنیم به بازی در لیگ برتر انگلیس و لیگ یک فرانسه می‌رسیم. ستاره گابنی با ساندرلند ۳۱ بازی در لیگ انگلیس انجام داده است که آمار خوبی محسوب می‌شود و ۱۱۵ بازی در لیگ فرانسه هم موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. اندونگ زمانی که در ساندرلند حضور داشته برابر ستارگانی مانند زلاتان ایبراهیموویچ، پوگبا، داوید سیلوا، آگوئرو، کوتینیو و… بازی کرده است.

کارنامه دیدیه اندونگ پربار است و باید دید این بازیکن با این میزان از تجربه در لیگ ایران و البته لیگ نخبگان آسیا چه عملکردی خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=41825

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها