السد ۲-۰ استقلال؛ بن‌بستِ مطلق! | آوای استقلال
0

السد ۲-۰ استقلال؛ بن‌بستِ مطلق!

  • کد خبر : 43130
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
السد ۲-۰ استقلال؛ بن‌بستِ مطلق!
در شب ارائه نمایشی ضعیف از سوی آبی‌پوشان پایتخت، استقلال با 2 گل مقابل السد قطر شکست خورد.

به گزارش آوای استقلال، لیگ نخبگان آسیا به دومین ایستگاه فعالیت‌اش در مرحله گروهی رقابت‌ها رسیده و در شرایطی مسابقات در منطقه غرب از امشب (دوشنبه) آغاز شد که پرونده هفته دوم لیگ نخبگان آسیا قرار است ظهر روز چهارشنبه با انجام ۲ مسابقه پایانی هفته در منطقه شرق بسته شود. براساس قرعه‌کشی انجام شده و برنامه اعلامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، امشب (دوشنبه) یکی از مهم‌ترین نبردهای هفته دوم لیگ نخبگان در ورزشگاه جاسم بن حمد و میان السد و استقلال برگزار شد.

بعد از گذراندن روزهای پرنوسان در فصل جدید لیگ ستارگان قطر و کسب ۳ برد و ۳ تساوی، به دنبال آن بودند تا امشب اولین برد آسیایی خود را برابر حریف ایرانی‌شان به‌دست آورند. استقلال هم با وجود پیروزی ۳گله برابر الغرافه در گام نخست رقابت‌های لیگ نخبگان، روزهای خوبی را در لیگ برتر پشت سر نمی‌گذارد و آبی‌ها برای فراموشی شکست تلخ در داربی پایتخت، امیدوار به کسب پیروزی برابر السد بودند تا بتوانند به صدرنشینی‌شان در لیگ نخبگان آسیا برای دومین هفته پیاپی ادامه بدهند.

ترکیب السد قطر
مشعل برشم، بوعلام خوخی، پائولو اوتاویو، پدرو میگل (از دقیقه ۲۴: عبدالله الیزیدی)، رومن سایس، یوسف عطال (از دقیقه ۲۴: طارق سلمان)، گیلرمه (از دقیقه ۷۸: محمد وعد)، متئوس اوریبه، محمد کامارا، اکرم عفیف و رافا موخیکا (از دقیقه ۷۸: کریستو گونزالس)

سرمربی: فلیکس سانچز

ترکیب استقلال تهران
حسین حسینی، روزبه چشمی (از دقیقه ۶۷: آرمان رمضانی)، ایمان سلیمی (از دقیقه ۴۶: رافائل سیلوا)، سامان فلاح، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی (از دقیقه ۶۶: میلاد زکی‌پور)، آرش رضاوند (از دقیقه ۶۶: گائل کاکوتا)، دیدیه اندونگ، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه (۴+۹۰): علیرضا کوشکی)، مهرداد محمدی (از دقیقه ۴۶: محمدحسین اسلامی) و گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

فلیکس سانچز نسبت به دیدار هفته گذشته تیمش برابر الغرافه در لیگ ستارگان قطر، ۴ تغییر در ترکیب السد اعمال کرد و عبدالله الیزیدی، طالق سلمان، کریستو گونزالس و جیووانی از ترکیب اصلی تیم قطری خارج شدند و بوعلام خوخی، رومن سایس، یوسف عطال و گیلرمه در ترکیب اولیه السد در مسابقه امشب حضور یافتند. در آن‌سوی میدان هم روزبه چشمی، ایمان سلیمی و مهرداد محمدی جانشین رافائل سیلوا، میلاد زکی‌پور و محمدحسین اسلامی شدند و برخلاف شایعات، حسین حسینی در خط دروازه آبی‌ها باقی ماند و دروازه‌بان شماره یک استقلال در مسابقه امشب بود.

دو تیم از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه جاسم بن حمد کار خود را با قضاوت کیم جونگ هیوک آغاز کردند. آبی‌پوشان بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۵، اولین موقعیت جدی گلزنی روی دروازه السد ایجاد شد که ضربه سر رامین رضاییان کیفیت لازم را نداشت و به گل ختم نشد. آبی‌ها در دقیقه ۱۳ بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شدند که ضربه سر گوستاوو بلانکو روی ارسال ابوالفضل جلالی با واکنش دیدنی مشعل برشم همراه شد تا بازی با تساوی بدون گل دنبال شود. در ادامه، مصدومیت سریالی ستاره‌های پدرو میگل و یوسف عطال باعث شد تا دو مهره کلیدی خط دفاعی السد پیش از دقیقه ۳۰ از ترکیب این تیم قطری خارج شوند و جای خود را به عبدالله الیزیدی و طارق سلمان داد.

رافا موخیکا در دقیقه ۳۹ با فرار از کمند خط دفاعی استقلال صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه او را حسین حسینی مهار کرد و توپ به کرنر رفت. روی ارسال ضربه کرنر، حسین حسینی خروج بد و اشتباه مهلکی داشت و همین مسئله باعث شد تا توپ با برخورد به‌دستِ حسینی به گل تبدیل شود و در دقیقه ۴۰، گل اول السد به شکلی عجیب به‌ثبت برسد. استقلالی‌ها پیش از پایان نیمه نخست فرصت خوبی برای ثبت گل تساوی داشتند اما ضربه سر ایمان سلیمی روی ارسال توپ از نقطه کرنر با واکنش مشعل برشم همراه شد تا نیمه اول با برتری یک‌گله السدی‌ها و درخشش برشم به پایان برسد.

جواد نکونام در بین دو نیمه به سراغ ۲ تغییر در ترکیب تیمش رفت و رافائل سیلوا و محمدحسین اسلامی جانشین ایمان سلیمی و مهرداد محمدی شدند تا سیمای ترکیب آبی‌ها نسبت به نیمه نخست تغییر کند. السدی‌ها با وجود برتری یک‌گله در نیمه اول، بازی را در نیمه دوم هم تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه ۵۲، اشتباه مهلک روزبه چشمی باعث خلق موقعیت گلزنی برای السد شد که حسینی توپ را جمع کرد و اجازه ثبت گل دوم تیم قطری را نداد. در ادامه شب پراشتباه خط دفاعی استقلال، این‌بار سامان فلاح توپ را از دست داد و رافا موخیکا با حسین حسینی تک‌به‌تک شد که شوت موخیکا را حسینی را مهار کرد.
شاگردان سانچز تیم برتر بازی در نیمه دوم بودند و در دقیقه ۶۲، محمد کامارا با حرکت دیدنی صاحب موقعیت گلزنی شد که واکنش دیدنی حسینی سد راه گلزنی ستاره گران‌قیمت السد شد. بعد از چند تلاش نافرجام برای گلزنی، سرانجام خطای روزبه چشمی روی اکرم عفیف باعث اعلام ضربه پنالتی به سود تیم قطری شد که عفیف در دقیقه ۶۸ گل دوم را وارد دروازه استقلال کرد تا بازی ۲ بر صفر شود. آبی‌پوشان بعد از دریافت گل دوم، در تلاش برای بازگشت به جریان بازی بودند که جدی‌ترین موقعیت را سامان فلاح خلق کرد.

فلاح در دقیقه ۷۳ با شوتی پرقدرت دروازه السد را تهدید کرد که بعد از واکنش ضعیف برشم، توپ به تیرک دروازه السد برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. داور مسابقه ۱۱ دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد که در وقت‌های تلف‌شده، ابتدا رامین رضاییان صاحب موقعیت گلزنی شد که ناکام در گلزنی بود و بعد از آن، السدی‌ها ۲ فرصت خوب گلزنی به‌دست آوردند که ابتدا اکرم عفیف فرصت تک‌به‌تک را از دست داد و در ادامه هم حسین حسینی ناجی دروازه آبی‌ها شد و اجازه ثبت گل سوم را نداد تا مسابقه امشب با برتری ۲گله السد خاتمه یابد.

السد امشب توانست با ارائه نمایش بهتر مقابل استقلال، اولین برد خود در لیگ نخبگان آسیا را به‌دست آورد و در طرف مقابل، آبی‌پوشان شکستی تلخ را در دوحه متحمل شدند و ۳ امتیازی در جدول رده‌بندی رقابت‌ها باقی ماندند. نکته مهم آنکه برای سومین بازی پیاپی (در لیگ برتر و لیگ نخبگان) آبی‌ها نتوانستند برنده شوند! در طرف مقابل، در هفته سوم لیگ نخبگان، استقلال اول آبان‌ماه باید به مصاف النصر عربستان برود و السد هم روز سی‌ام مهرماه میزبان پرسپولیس خواهد بود. گفتنی است که آبی‌پوشان البته در دیدار بعدی خود در لیگ برتر، باید روز چهاردهم مهرماه به مصاف هوادار بروند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=43130

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها