افشاگری بی سابقه اسکوچیچ از باند ۳ نفره در تیم ملی | آوای استقلال
3

افشاگری بی سابقه اسکوچیچ از باند ۳ نفره در تیم ملی

  • کد خبر : 28079
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
افشاگری بی سابقه اسکوچیچ از باند ۳ نفره در تیم ملی
تیم ملی فوتبال ایران امروز دوشنبه و با دیدار مقابل انگلیس کار خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز می‌کند.

به گزارش آوای استقلال،هدایت ایران در این رقابت‌ها بر عهده کارلوس کی روش پرتغالی است اما کسی نیست که بتواند نقش دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات را در صعود ایران به جام جهانی انکار کند.

اسکوچیچ در شرایطی هدایت تیم ملی را به جای مارک ویلموتس بر عهده گرفت که ایران در آستانه حذف در همان مرحله مقدماتی بود اما اسکوچیچ توانست صعود بی دردسر و آسانی را برای ایران رقم بزند. او در ۱۸ بازی روی نیمکت ایران صاحب ۱۵ برد، یک تساوی و ۲ باخت شد تا آمار خوبی را از خود بر جای بگذارد.

اخراج اسکوچیچ از تیم ملی و بازگشت کی روش، با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال عملی شد. اتفاقی که بعد از گذشت چند ماه، هنوز باعث نشده که دلخوری اسکوچیچ از اقدام فدراسیون ایران به پایان برسد؛ بخصوص اینکه او می‌توانست امروز روی نیمکت ایران در جام جهانی نشسته باشد.

این مربی کروات در تازه‌ترین گفتگوی خود به افشاگری از اتفاقاتی پرداخت که در زمان حضورش در تیم ملی رخ داد و از باند سه نفره مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد و احسان حاج صفی علیه خود سخن گفت. به گفته اسکوچیچ، این اتفاق در حالی رخ داد که حاج صفی و انصاری‌فرد با نظر رئیس سابق فدراسیون فوتبال (شهاب الدین عزیزی خادم) در حال اخراج از تیم ملی ایران بودند و او مانع شده بود.

ویلموتس برای دو برد ۷ میلیون دلار گرفت
اسکوچیچ در ابتدا گفت: من جانشین مارک ویلموتس بلژیکی شدم که ایران را به شرایطی رساند که برای عبور از مسابقات مقدماتی اجازه نداشتیم حتی یک امتیاز از دست بدهیم. او دو بازی مقابل هنگ کنگ و کامبوج را برد، بقیه را باخت و هفت میلیون دلار دستمزد گرفت.

مرد بدهکار رئیس فدراسیون شد
وی افزود: بعد از اینکه هدایت ایران را در اختیار گرفتم، یک امتیاز هم از دست ندادم. بحرین را خارج از خانه و عراق را بردیم که سال هاست آنها را شکست نداده‌اند. در گروه دوم مقدماتی جام جهانی، کره جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان را پشت سر گذاشتیم و بعد مردی که ویلموتس را آورد و بدهی‌های کلان گذاشت، رئیس فوتبال ایران شد.

کی روش صاحب محصول من شد
سرمربی سابق تیم ملی ایران تاکید کرد: کسی که دوباره به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، کارلوس کی روش پرتغالی را آورد که به عنوان مربی با کلمبیا و مصر در این مسابقات ناکام ماند. او کاری را که من سه سال انجام داده بودم به دست گرفت.

مردم گفتند ما را ببخش و شانه‌ام را بوسیدند
اسکوچیچ با گلایه از اتفاقاتی که برایش رخ داد، اظهار کرد: من سزاوار احترام بیشتری بودم، هیچکس نمی‌تواند انکار کند که آنها را از رتبه ۳۳ به ۲۲ در رنکینگ فیفا رساندم. وقتی از تهران می‌رفتم، مردم به من گفتند «به خاطر کاری که با تو کردند، ما را ببخشید» و طبق رسم آنجا، شانه‌ام را بوسیدند.

خودم را وقف کردم
وی گفت: نمی‌خواستم مشکلات را علنی کنم چون می‌خواستم جو آرام را در تیم حفظ کنم. برای من مهم بود که در همه تصمیمات خودم باقی بمانم. من خودم را با ملادن زگانیر، ماریو توت و کرونوسلاو رندولیچ که خودشان را وقف به دست آوردن یک نتیجه تاریخی کردند، هزینه کردم.

عجله‌ای برای انتخاب تیم جدید ندارم
سرمربی سابق تیم ملی ایران در خصوص آینده اش تاکید کرد: در حال حاضر چند پیشنهاد از تیم‌های ملی و باشگاه‌های آسیایی دارم اما عجله‌ای ندارم. می‌خواهم بالاخره باشگاه یا تیم ملی را تحویل بگیرم که جاه طلبی‌های بزرگی دارد، چون به جز فولاد ایران، همیشه زمانی سرمربی یک تیم شده‌ام که همه چیز در حال فروپاشی بود.

اسکوچیچ همچنین در ادامه تصریح کرد: در فوتبال کلمه اصلی «بستگی» است. موفقیت در یک لحظه خاص به چیزهای زیادی بستگی دارد. فولاد که در زمان حضور من قهرمان ایران بود در فصل بعد به مقام اول نرسید زیرا ۲۴ ساعت مانده به شروع مسابقات هشت بازیکن استاندارد من به خدمت سربازی فراخوانده شدند.

اختلاف با مهدی طارمی از کجا شروع شد؟
بخش اصلی مصاحبه اسکوچیچ که افشاگری علیه ستاره‌های تیم ملی ایران است، از اینجا شروع می‌شود؛ با سئوالی درباره اختلافاتش با مهدی طارمی مهاجم پورتو که منجر به کنار گذاشتن او از دو مسابقه شد؛ اما طارمی در نهایت به تیم ملی ایران بازگشت و به زعم اسکوچیچ، یکی از دلایل جدایی‌اش بود.

در کارهایی دخالت می‌کرد که ربطی به او نداشت
سرمربی سابق ایران گفت: هیچکس با طارمی در پورتو مشکلی ندارد اما در ایران جایی که او مقام خدایی دارد، فکر می‌کرد که حق دارد در کارهایی که به او ارتباطی ندارد دخالت کند. وقتی همه مسابقات را می‌بردیم، طارمی علناً می‌گفت که جو خوب نیست.

حاج صفی و انصاری‌فرد به طارمی پیوستند!
وی افزود: طارمی باورش نمی‌شد در دو بازی که بردیم او را کنار گذاشته باشم. حاج صفی و انصاری‌فرد دو بازیکن از آاک یونان که در پایان دوران حرفه‌ای خود بودند به او پیوستند. آنها فکرش را نمی‌کردند که من آنها را چند ماه قبل از اینکه رئیس وقت فدراسیون (عزیزی خادم) می‌خواست آنها را کنار بگذارد، نجات دادم. آنها وقتی دیدند در جنگ با دیگران شکست می‌خورند به طارمی پیوستند.

طارمی را فراموش کردم
سرمربی سابق تیم ملی ایران یادآور شد: طارمی را فراموش کردم و دوباره به همان روش ادامه دادم. کی روش، سرمربی سابق و فعلی ایران زمانی به او کمک کرد تا به ریو آوه پرتغال بیاید و حالا او را به جام جهانی خواهد برد.

سردار متواضع و خوش‌قلب است
اسکوچیچ همچنین در خصوص سردار آزمون دیگر مهاجم ایران که از او در مدت زمان حضورش در ایران حمایت کرده بود، اظهار کرد: آزمون کاملاً برعکس طارمی، متواضع و خوش قلب است و با اینکه نابغه فوتبالی است، به راحتی می‌توانید او را هدایت کنید. مربی می‌تواند بازیکنی را هدایت کند که خودش بخواهد. این با طارمی غیر ممکن بود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=28079

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.