استقلال ۶ فینال دارد | آوای استقلال
3
هشدار به موقع برای فرهاد مجیدی

استقلال ۶ فینال دارد

  • کد خبر : 22143
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
استقلال ۶ فینال دارد
استقلال می رفت تا با پیروزی برابر پیکان به قهرمانی نزدیک تر شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش آوای استقلال، تصور عمومی بعد از توقف پرسپولیس مقابل هوادار این بود که سرنوشت قهرمانی لیگ مشخص شده و استقلال دست‌نیافتنی است، ولی اتفاقات بازی استقلال – پیکان این نظریه را باطل کرد. رافائل داسیلوا که تسلط و خونسردی‌اش مقابل صنعت نفت و پرسپولیس خیال کادر فنی را بابت هدایت خط دفاع راحت کرده بود، خطای ناشیانه‌ای کرد تا استقلال در اواخر نیمه اول ده نفره شود و ناگهان ماشین‌حساب‌ها برای بررسی معادلات قهرمانی دوباره به کار افتاد.
استقلال خوش‌شانس بود که یک امتیاز از این بازی گرفت و فاصله ۶ امتیازی با پرسپولیس را حفظ کرد، ولی شاید مهمتر از آن تداوم شکست‌ناپذیری بود که از دست رفتن آن می‌توانست صدرنشین را با بحران غیرمنتظره‌ای روبه‌رو کند.
استقلال مقابل پیکان شروع خوبی نداشت و در نیمه اول اکثرا تحت فشار بود، ولی مجیدی بعد از اخراج مدافع برزیلی تعویض‌های مناسبی داشت که کمک کرد تیمش بازی را کنترل کند. چشمی بین دو نیمه جانشین ژستد شد که کم‌تحرک‌ترین مهره هجومی استقلال بود. تعویض آمانوف، حسین‌زاده و یامگا هم که به‌دلیل پرس اوایل نیمه دوم دوندگی زیادی داشتند هم منطقی بود، ولی شاید بهتر بود که‌ وریا غفوری که بازیکن باتجربه‌ای است و مهارت خوبی در حفظ توپ و حتی ضربات آخر دارد، به جای امیرعلی صادقی کم‌تجربه به زمین می‌رفت. صادقی که بازیکن آینده‌‌داری است در آن شرایط حساس نتوانست چندان مؤثر باشد و تصمیمات اشتباهی گرفت.
با تساوی دربی و توقف پرسپولیس مقابل هوادار خیلی‌ها جام قهرمانی را در دست وریا می‌دیدند، ولی سناریوی عجیب بازی استقلال – پیکان هشداری برای مجیدی و شاگردانش بود که بدانند کار تمام نشده و ۶ بازی باقی‌مانده هم می‌تواند پر از اتفاقات ناخواسته باشد.
بیشتر هواداران معتقدند که بازی با سپاهان، فولاد و مس رفسنجان موانع سخت‌تری برای استقلال است، ولی هرکدام از این ۶ بازی برای تیم مجیدی حکم فینال را دارد و آنها برای حفظ صدر جدول و قهرمانی باید در تمام لحظات این بازی‌ها بالاترین تمرکز را داشته باشند.
مجیدی بازی با پیکان را با خط دفاع چهار نفره شروع کرد تا تمام مهره‌های تهاجمی مؤثرش را همزمان به زمین بفرستد، ولی بعد از این توقف ممکن است دوباره رویکرد محتاطانه‌ای در پیش بگیرد و برای ادامه فصل دوباره از خط دفاع سه‌نفره استفاده کند.
بازی بعدی استقلال مقابل نساجی در جام حذفی است و ادامه لیگ به یک ماه دیگر موکول شده است. برای استقلال که بعد از تعطیلی‌های لیگ افت غیرمنتظره‌ای دارد شاید این وقفه اتفاق خیلی خوبی نباشد، ولی از طرف دیگر بازگشت احتمالی مرادمند یا یزدانی می‌تواند بخشی از مشکلات خط دفاع را حل کند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=22143

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.