استقلال- گل گهر؛ پیروزی با فوتبال نتیجه گرا | آوای استقلال
2
دفاع،‌ اشغال فضا و استفاده حداکثری از تک موقعیت، رویکرد تکراری مجیدی مقابل قلعه نویی

استقلال- گل گهر؛ پیروزی با فوتبال نتیجه گرا

  • کد خبر : 7523
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
استقلال- گل گهر؛ پیروزی با فوتبال نتیجه گرا
یکی دیگر از نکات بازی دیشب استفاده مجدد از رمضانی و مهدی قائدی بود زمانی در استقلال زوج دیاباته و قائدی پای ثابت تمام بازی های این تیم بودند و رسانه ها نیز القاب مختلفی برای این زوج استفاده میکردند اما در روز هایی که شیخ در دسترس نیست آرمان رمضانی با فیزیکی مشابه شیخ و با جنگندگی بالاتر زوج بسیار خوبی را با مهدی قائدی ساخته است و خط دفاع حریف را به خودش درگیر می کند.

به گزارش آوای استقلال،تیم های استقلال و گل گهر به مصاف هم رفتند و این بازی با پیروی آبی های تهران به پایان رسید…

استقلال مقابل گل گهر با نتیجه ۲-۰ به پیروزی رسید.

پس از این که استقلال در ابتدای هفته مقابل پدیده در استادیوم آزادی به پیروزی رسید جمعه شب باید به مصاف گل گهر می رفت. گل گهری که سکان هدایتش به دست امیر قلعه نویی است.

تقابل های فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی چه زمانی که فرهاد در زمین بازی حضور داشت و مقابل تیم های ژنرال بازی می کرد و چه زمانی که فرهاد به عنوان سرمربی استقلال مقابل تیم های قلعه نویی قرار گرفته همواره جذاب بوده است. همین حساسیت شرایط خاصی را بر بازی حاکم کرده بود چرا که علاوه بر تمام این حساسیت ها دو تیم در کورس کسب سهمیه قرار داشتند و گل گهر اگر قصد داشت از راه لیگ برتر به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسد باید در این دیدار به پیروزی می رسید.

استقلال دیشب با ترکیب زیر به میدان رفت:

  • سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، محمد نادری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، مهدی قائدی و آرمان رمضانی

فرهاد مجیدی در این دیدار نیز سیستم سه دفاع خود را حفظ کرد و ظاهرا استقلال این روز ها به یک سیستم ثابت و برنده ای رسیده که تفکرات سرمربی تیم در قالب همان سیستم متناسب با بازی های مختلف در زمین پیاده شود. آبی های تهران در این بازی رویکرد کاملا نتیجه گرایانه ای را برگزیده بودند. فرهاد مجیدی از چنین رویکرد مشابهی در دیدارهای فصل گذشته مقابل سپاهان امیر قلعه نویی استفاده کرده بود با آن به نتیجه رسیده بود. دفاع،‌ بستن فضاها و استفاده حداکثری از تک موقعیت و ضدحمله ها همان رویکردی است که ما از آن صحبت می کنیم…

تنها تغییر استقلال نسبت به بازی قبلی، حضور فیکس محمد دانشگر در ترکیب تیم بود. وریا غفوری که ظاهرا با مشکل مصدومیت نیز رو به رو است و مقابل پدیده نیز تنها یک نیمه بازی کرده بود، در این بازی غایب بود و محمد دانشگر نقش یک پیستون راست را برای آبی های تهران بازی کرد.

استقلال در این دیدار با سیستم ۲-۵-۳ بازی کرد. آرایش آبی های تهران هنگم دفاع کردن نیز به ۲-۳-۵ تبدیل می شد.

در تصویر بالا شاهد تشکیل عرض ۵ نفره استقلالی ها هنگام دفاع هستیم  و محمد دانشگر را در سمت راست خط دفاعی استقلال می بینیم.

واکنش استقلال به بازی گل گهر

همانطور که پیش بینی می شد گل گهر بازی را با انرژی بالا و پرسینگ سنگین آغاز کرد اما همین سه دفاعه بازی کردن استقلال و عریض بودن این تیم کمک بزرگی به مدافعان استقلال می کرد که زیر پرس تیم گل گهر توپ را از دست ندهند و با گزینه پاس های بیشتری مواجه باشند. در واقع وقتی شما به تیم تان عرض می دهید، تیم پرس کننده مجبور است بخش بیشتری از زمین را برای توپ گیری پوشش دهد و همین اتفاق می تواند علاوه بر افت بدنی، فضاهای با ارزشی را در اختیار تیم شما بگذارد. گل دوم استقلال به نوعی نمونه ای از همان فضاهایی بود که شاگردان قلعه نویی نباید در اختیار استقلال قرار می دادند.

فضای وحشتناکی که در منطقه ۱۴ گل گهری ها در اختیار استقلال داده شد. استقلال چند ثانه قبل از این صحنه یک ترانزیشن مثبت را انجام داد و توپ را از دفاع به حمله انتقال داد…

حضور دانشگر در پیستون راست

محمد دانشگر که ذاتا یک مدافع میانی است امروز برای استقلال در پست پیستون راست بازی کرد. با توجه به فیزیک بدنی و صبر و حوصله کم این بازیکن شاید دانشگر خیلی گزینه خوبی برای بازی در پست پیستون راست نباشد. خود فرهاد مجیدی نیز در جریان بازی بار ها با فریاد هایش به محمد دانشگر یادآوری می کرد که باید در دفاع مشارکت بیشتری داشته باشد. دانشگر امشب مجموعا ۱ عملکرد دفاعی داشت البته تعداد پایین این عملکرد دفاعی به این قضیه هم ربط دارد که گل گهری ها بیشتر از سمت نادری حملات خود را آغاز می کردند. اما قلدری خاصی که این مدافع داشت همسو با رویکرد فرهاد مجیدی در این دیدار بود.

البته دست فرهاد هم برای انتخاب بازیکن در این پست بسته بود.

از این قضیه هم نباید بگذریم که محمد دانشگر روی صحنه گل دوم استقلال به خوبی توپ را به خط حمله انتقال داد و یک پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. همانطور که گفتم استقلال امشیب رویکردی کاملا نتیجه گرایانه داشت و گل اولش روی یک ضربه کاشته و گل دومش هم روی یک ضد حمله به ثمر رسید، در چنین بازی هایی تیم باید از ساختار دفاعی قدرتمندی برخوردار باشد.

روز های اولی که فرهاد به استقلال آمده بود استقلال مشکل بزرگی در ساختار دفاع تیمی داشت و ما حتی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم شاهد اشتباهات زیادی بودیم اما امروز به ما ثابت شد که ۳ مدافع میانی استقلال به هماهنگی بسیار خوبی رسیده اند و می توانند به خوبی حملات تیم حریف را کنترل کنند. دیشب ما شاهد یکی از بهترین نمایش های دوران بازی محمدحسین مرادمند بودیم. این بازیکن علاوه بر یک گلی که به ثمر رساند ۱۰ نبرد موفق داشت و به خوبی هم روی اعصاب گادوین منشایی می رفت که امشب در پست وینگر بازی می کرد.

زوج جدید خط حمله استقلال؛ رمضانی در نقش شیخ

یکی دیگر از نکات بازی دیشب استفاده مجدد از رمضانی و مهدی قائدی بود زمانی در استقلال زوج دیاباته و قائدی پای ثابت تمام بازی های این تیم بودند و رسانه ها نیز القاب مختلفی برای این زوج استفاده میکردند اما در روز هایی که شیخ در دسترس نیست آرمان رمضانی با فیزیکی مشابه شیخ و با جنگندگی بالاتر زوج بسیار خوبی را با مهدی قائدی ساخته است و خط دفاع حریف را به خودش درگیر می کند.

روی صحنه گل دوم آرمان رمضانی به خوبی خط دفاعی گل گهر را به خود مشغول می کند و استقلال با هوشمندی قائدی به گل می رسد

فرهاد مجیدی باز هم در یک دیدار دیگر مقابل تیم امیر قلعه نویی به پیروزی رسید. گل گهر در دوران تعطیلی لیگ بازی های دوستانه ای را برگزار کده بود و این دیدار اولین نمایش شاگردان قلعه نویی پس از آن بازی ها بود. در آن دیدار ها قلعه نویی و کادر فنی اش تغییراتی را در ترکیب تیم شان به وجود آورده بودند و بازخورد خوبی هم از آن ها گفتند. گل گهر با همان تغییر ها مستقیما وارد بازی دیشب شد. برای مثال رضا شکاری به سیستم تیم اضافه شد، منشا از دروازه دور شد و سیستم به ۱-۳-۲-۴ تغییر کرده بود. بازی مقابل استقلالی که بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد شاید جای مناسبی برای آغاز این تغییرات نبود گرچه این کاملا طبیعی است وقتی شما با تغییرات و بازخورد های مثبتی مواجه می شوید بدون تعلل آن ها را در تیم تان اعمال می کنید اما همین تغییرات به استقلال کمک زیادی کرد…

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=7523

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.