استقلال ستاره ای که تاج سر آسیا شد! | آوای استقلال
2
اختصاصی آوای استقلال

استقلال ستاره ای که تاج سر آسیا شد!

  • کد خبر : 41256
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
استقلال ستاره ای که تاج سر آسیا شد!
استقلال روزی روزگاری بهترین تیم ایران بود، آبرودار فوتبال ایران در آسیا، تیمی که توانست پرچم ایران را در قاره کهن به اهتزاز درآورد و آسیا را به احترام وادارد.

به گزارش آوای استقلال، اغراق نیست که بگوییم فوتبال ایران را با نام استقلال می شناختند چرا که این تیم هر سال پای ثابت مدعیان بود.
حذف شدنش هم ایستاده مردن بود، مقابل تیم های قَدَر و متمول قاره، چنان با غیرت بازی
می کرد که تیم ها از مواجهه با آن ضمن بیم از باخت، لذت رویارویی با این تیم را با احترامی که برای آبی پوشان قائل بودند نشان می دادند.
همان سالها هم الهلال عربستان و تیم های ژاپن و کره و … به لحاظ امکانات یک سر و گردن از تیم های ایرانی بالاتر بودند اما استقلال اصالت داشت، غیرت داشت، جنم داشت اجازه نمی داد ایران زنگ تفریح رقبا باشد.
این حرفها را شاید هواداران نسل جدید نتوانند درک کنند آنها تا یادشان است فوتبال ایران غرق در فساد و تبانی بوده، تا یادشان است ناداوری ها و قهرمانی های اهدایی رقیب را دیده اند، تا یادشان است تیم های ایرانی سرشان پایین بوده و تماشاگر جدال تیم های کشورهای همسایه برای جام قهرمانی!
یادشان نمی آید، یعنی ندیده اند که بدانند استقلال آبروی فوتبال ایران بود، برای هواداران و علاقمندان نسل جدید فوتبال دشوار است باور کنند فوتبال ایران روزگاری در آسیا آقایی می کرده و استقلال ستاره دار، درجه دار، آبرو دار و تیم شناسنامه دار فوتبال ایران بود…
امروز سالروز دومین قهرمانی استقلال در آسیا است، دومین قهرمانی که خار چشم بدخواهان شد، دومین قهرمانی و دومین باری که آسیا را زیر پا گذاشت و بر بام افتخارش ایستاد.
دومین قهرمانی که باعث شد بدخواهانش برای زمین زدنش هم قسم شوند!
امروز سالروز دومین ستاره استقلال است تیمی که تاج سر فوتبال ایران بود و تاج سر فوتبال آسیا شد و اگر اجازه می دادند همچنان تاجدار آسیا باقی می ماند و نمی گذاشت تیمی از کشوری جز ایران عنوان پر افتخارترین تیم آسیا را تصاحب کند، اگر حسادت ها و عقده گشایی ها نبود استقلال اجازه نمی داد پرچمی بالاتر از ایران و استقلال به رقص درآید.
امروز سالروز دومین قهرمانی تیمی است که آسیا زیر گام های مردانش به لرزه در می آمد و همه کشورها به احترامش کلاه از سر بر می داشتند، ای کاش به جای حسد و کینه در دل مردانی که در ورزش به قدرت رسیدند، قدری خس میهن پرستی بود تا ایران هنوز و همیشه قدرت اول آسیا باقی می ماند.
به امید روزی که ورزش به دست آدمهای اصلح و دلسوزی بیفتد صبر می کنیم تا ستاره سوزی ها به روشن کردن چراغی در آسمان افتخار تبدیل شود…
سالروز قهرمانی ات مبارک تاج سر فوتبال ایران در آسیا…

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=41256

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها