استقلالی‌ها ناگهان از رقبا جا ماندند؛ نه اردوی خارجی، نه بازیکن جدید! | آوای استقلال
0

استقلالی‌ها ناگهان از رقبا جا ماندند؛ نه اردوی خارجی، نه بازیکن جدید!

  • کد خبر : 35812
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
استقلالی‌ها ناگهان از رقبا جا ماندند؛ نه اردوی خارجی، نه بازیکن جدید!
برخلاف پرسپولیس و سپاهان، آبی‌پوشان پایتخت قرار است در تهران روند آماده‌سازی خود برای حضور در نیم‌فصل دوم را پشت سر بگذارند.

به گزارش آوای استقلال، استقلال با وجود آنکه در ابتدای فصل روزهای پرچالشی را پشت سر گذاشت و اختلافات عمیقی میان کادرفنی و مدیریت باشگاه وجود داشت، توانست در نیم‌فصل نخست روند نتیجه‌گیری درخشانی را داشته باشد و در حالی‌که آبی‌ها در زمینه جذب بازیکنان موردنظر جواد نکونام، نتوانستند رضایت حداکثری این سرمربی باتجربه را جلب کنند اما موفق شدند بالاتر از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، در قامت تیم صدرنشین به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهند.

جواد نکونام بعد از آنکه تیمش در نیم‌فصل نخست به مقام اول رسید، در چندین مصاحبه نسبت به ضرورت تقویت فهرست استقلال برای حضور در نیم‌فصل دوم تاکید کرد و مدعی شد که دیگر نباید با بهانه‌هایی مانند قانون سقف بودجه، فعالیت آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات متوقف شود. استقلالی‌ها در قیاس با رقبای‌شان فعالیت زودهنگامی در بازار نقل‌وانتقالات داشتند و به سرعت از اولین خرید زمستانی خود رونمایی کردند و با رافائل سیلوا به توافق رسیدند اما بعد از جذب سیلوا، شرایط متفاوت پیش رفت.

رویای هواداران استقلال برآورده نشد!
هواداران استقلال با توجه به استعفای یحیی گل‌محمدی و شرایط ویژه پرسپولیس و تهدید ژوزه مورایس به جدایی از سپاهان، انتظار داشتند که تیم‌شان از وضعیت بحرانی رقبا استفاده کند و هم در بازار زمستانه فعالیت داشته باشد و هم اردوی آماده‌سازی خود را در خارج از تهران برگزار کند اما به نظر می‌رسد که به مانند روزهای پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم، اختلافاتی میان کادرفنی و مدیریت باشگاه استقلال ایجاد شده که بر روند نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها و البته برنامه آماده‌سازی آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

نکونام و خطیر، بازهم مقابل یکدیگر؟
استقلالی‌ها برای برگزاری اردوی خارجی چند پیشنهاد را در مقابل خود می‌بینند اما گفته می‌شود جواد نکونام در صورتی با پیشنهادهای ارائه شده موافقت خواهد کرد که بازیکنان موردنظر او جذب شوند. جالب آنکه از ۲ لیست ارائه شده از سوی نکونام، مدیران باشگاه استقلال به صراحت اعلام کردند که لیست اولیه او در شرایطی ارائه شده که بازیکنان موردنظر سرمربی آبی‌ها قابل‌جذب نیستند اما تلاش‌ها برای جذب بازیکنان حاضر در لیست دوم جواد نکونام در حال انجام است.

فرصتی که از بین رفت
سپاهانی‌ها دور جدید تمرینات خود را زیرنظر ژوزه مورایس آغاز کرده‌اند و قصد دارند تا اردوی آماده‌سازی خود را در قطر برگزار کنند. ضمن آنکه با وجود عدم مشخص‌شدن سرمربی پرسپولیس، تمرینات آماده‌سازی این تیم هم آغاز شده و سرخ‌پوشان قرار است در کشور امارات تمرینات خود را پشت سر بگذارند. جالب آنکه همزمان با فرآیند جذب سرمربی، مذاکرات برای خرید بازیکن هم در حال انجام است تا در شرایطی‌که تصور می‌شد استقلالی‌ها نسبت به ۲ رقیب در شرایط پایدارتری قرار دارند، آن‌ها فعلاً نتوانسته باشند از فرصت ویژه ایجاد شده استفاده کنند.

جلسه‌ای سرنوشت‌ساز در راه است
علی خطیر و جواد نکونام در حالی رابطه‌شان دوباره در حال برهم خوردن است که در روزهای گذشته در چندین نوبت اعلام شد که مدیرعامل و سرمربی استقلال با یکدیگر دیدار داشته‌اند اما فعلاً خبری از برگزاری جلسه میان خطیر و نکونام نیست. به نظر می‌رسد که تا هنگام برگزاری این جلسه مهم، نابسامانی‌ها درباره شرایط اردوی خارجی استقلال و البته روند نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها ادامه خواهد داشت؛ هر چند که تمرینات آماده‌سازی آبی‌پوشان پایتخت در تهران در حال برگزاری است. با این وجود، باید دید این جلسه مهم و سرنوشت‌ساز چه زمانی برگزار خواهد شد و صدرنشین نیم‌فصل نخست لیگ برتر در چه شرایطی کار خود را پیش خواهد برد و از میان بازیکنان موردنظر کادرفنی، کدامیک به فهرست استقلال در نیم‌فصل دوم اضافه می‌شوند و آیا آبی‌ها می‌توانند فاصله‌شان با ۲ رقیب اصلی در مسیر قهرمانی (سپاهان و پرسپولیس) را حفظ کنند یا خیر.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=35812

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها