از شب خوب آرمان رمضانی و حسینی تا طراوت تاکتیکی با قائدی | آوای استقلال
1
استقلال - پدیده؛ چند ساعت آرامش وسط دعوا

از شب خوب آرمان رمضانی و حسینی تا طراوت تاکتیکی با قائدی

  • کد خبر : 7283
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۱۸
از شب خوب آرمان رمضانی و حسینی تا طراوت تاکتیکی با قائدی
دیدار تیم های استقلال و پدیده در استادیوم آزادی برگزار شد و این بازی با نتیجه 2-0 به سود آبی ها به پایان رسید.

به گزارش آوای استقلال، این دیدار اولین بازی استقلالی ها پس از وقفه بای های ملی بود. آبی ها تنها یک ملی پوش در تیم ملی داشتند اما وقفه به وجود آمده استقلالی ها را از شرایط مسابقه دور کرده بود البته این شرایط برای شاگردان مهدی رحمتی هم صدق می کرد و همین اتفاق باعث شد تا ما در نیمه اول بازی چندان جذابی را شاهد نباشیم.

قبل از صحبت در مورد هر بحثی هم باید به این نکته اشاره کنیم که تمرکز مجموعه استقلال این روزها تنها به اتفاقاتی که در مستطیل سبز می افتد معطوف نیست. این باشگاه در حال حاضر یکی از سخت ترین مقاطع تاریخش را تجربه می کند چرا که هیچ همدلی ای بین کادر فنی و مدیریت باشگاه وجود ندارد. مطالبات بازیکنان هم پرداخت نشده است. همین چند ساعت قبل از بازی فردی با در دست داشتن حکم جلب حسین مرادمند راهی هتل محل اقامت باشگاه شد بنابراین پس از این اتفاقات ما نباید انتظار بازی عجیب و غریب و حتی توقع نمایش خوبی را از شاگردان فرهاد مجیدی داشته باشیم.

این روزها هم شایعه شده که چند بازیکن هشدار فسخ قراردادشان را به باشگاه ارسال کرده اند. پس قرار نیست ما در مورد فوتبالی صحبت کنیم که مثل انگلیس، آلمان و … همه چیزش سرجای خود و روی حساب کتاب باشد و بازیکنان فقط به بازی فکر کنند، این جا ایران است، باشگاهی هم که قرار است در مورد بازی اش صحبت کنیم، استقلال است پس خیلی توقع زیادی در مورد بازی این تیم و مسائل فنی موجود نداشته باشید…

بازی با سیستم سه دفاعه ادامه دارد
فرهاد مجیدی در این دیدار تیمش را با ترکیب زیر راهی میدان کرد:

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، مسعود ریگی، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، وریا غفوری، محمد نادری، آرمان رمضانی، ارسلان مطهری
فرهاد در این دیدار هم تصمیم گرفت تیمش با سیستم ۳ دفاعه بازی کند.

استقلال زیر نظر فرهاد مجیدی در این فصل بای با سیستم سه دفاعه را از بازی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس آغاز کرد و در همان بازی های اول هم فرهاد خیلی بازخورد خوبی از این سیستم نگرفت اما سرمربی جوان استقلال فصل را با همین سیستم ادامه داد. انگار اصرار های فراز باعث شده بود که استقلال در بازی های اولش با فرهاد و رقابت های لیگ قهرمانان با سیستم ۴ دفاعه بازی کند. حالا که خبری از فراز کمالوند نیست، فرهاد همان بازی با سه دفاع را ترجیح می دهد چون هم خودش و هم صالح مصطفوی و یوسف دانشیار که از دور و نزدیک با استراماچونی همکاری می کردند، با این سیستم آشنایی بیشتری دارند.

آبی های تهران در این بازی آرایش پایه ۲-۱-۴-۳ را به خود می گرفتند و هنگامی که توپ را از دست می دادند گاها عرض پنج نفره ای در خط دفاعی تشکیل می دادند و آرایش ۲-۳-۵ به خود می گرفتند. البته در نیمه دوم مسابقه پس از این که وریا غفوری از زمین خارج شد و محمد دانشگر عملا نقش یک پیستون راست را بازی می کرد، چهار مدافع میانی برای استقلال در بازی حضور داشتند،‌ آبی ها هنگام حمله سیستم ۳ دفاعه داشتند اما هنگامی که توپ را از دست می دادند آرایش ۲-۴-۴ به خود می گرفتند. سوییچ از سیستم سه دفاعه به چهار دفاعه یک مزیت بسیار بزرگ دارد و آن هم این است که تیم هنگام بازیسازی دارای همان عرض سه نفره است و هنگام دفاع نیز به جای این که یک نفر از خط پرس کم شود و عرض ۵ نفره در خط دفاعی تشکیل شود، تیم آرایش ۴ دفاعه به خود می گیرد البته ما این قضیه سوییچ را امروز در استقلال به صورت مداوم ندیدم و اگر واقعا این اتفاق به صورت هدفمند بوده باشد در بازی های آینده هم شاهد آن خواهیم بود.

تعویض های تاثیرگذار
استقلال نیمه اول از لحاظ هجومی نمایش چندان درخشانی نداشت اما فرهاد سریعا دست به کار شد و مهدی قائدی را زودتر از آن چیزی که فکرش را می کردیم راهی میدان کرد. حضور مهدی قائدی به جای مهدی مهدی پور طراوات را به خطط میانی استقلال برگرداند چرا که قائدی پشت سر ارسلان و آرمان یک خط عقب تر بازی می کرد.

مهدی پس ازز ورودش پاس گل اول استقلالی ها را داد و گل دوم را هم خودش به ثمر رساند.

البته فرهاد مجیدی اواخر بازی دست به تغییرات عجیبی زد برای مثال آرش داجلیری را به جای یکی از مدافعان به زمین فرستاد، تغییر محل بازی مدافعان میانی و تعویض آن ها در یک بازی این چنینی که استقلال باید گلش را حفظ می کرد خیلی کار درستی نبود و ما حتی دیدیم که اواخر بازی استقلال فاصله ای تا گل خوردن نداشت…

درخشش بازیکنانی که انتظارش را نداشتیم
یکی از نکات جالب این بازی، درخشش حسین حسینی و آرمان رمضانی بود.

آرمان که با یک شوت استثنایی با پای چپ دروازه پدیده را گشود و حسین حسینی نیز زمانی که استقلال تنها یک گل از شهر خودرو پیش بود یک سیو فوق العاده داشت و روی همان سیو استقلال سریعا ضد حمله زد و به گل دوم رسید. درخشش دو بازیکنی که در طول این فصل خیلی شرایط خوبی را نداشته اند آن هم در شرایطی که استقلال درگیر حواشی بسیاری است، دارای تناقض و پارادوکس خاصی است.

به هر حال اگر قصد داشته باشیم دلیل عملکرد نه چندان خوب این دو بازیکن را در ابتدای فصل بیابیم قبل از هر چیزی به یکسری مسائل روانی می رسیم. حسینی که فشار رقابت با مظاهری را حس می کرد و فصل را هم با چند اشتباه آغاز کرد به کلی خودش را باخت و تا بازی مقابل ذوب آهن هیچ فرصتی برای خودنمایی پیدا نکرد و حتی در آن دیدار نیز یک اشتباه مرگبار داشت اما در بازی های بعدی به تدریج اعتماد به نفس خود را به دست آورد تا این که نتیجه اش این شد که امروز پس از مدت ها شاهد یک نمایش خوب از این دروازه بان بودیم.

این قضیه برای رمضانی هم صدق می کند. او در پرسپولیس کاملا خودش را باخت و به عنوان یک مهره سوخته راهی استقلال شد و همان ابتدا هم به این بازیکن بازی نمی رسید و روی نیمکت میخکوب شده بود اما دیدیم که پس از اولین گلش برای استقلال مقابل نفت در بازی بعدی هم گل زد…

نه حسینی بازیکنی بدی است و نه رمضانی مهاجم بی خطری، یکی از دلایل عملکرد این دو بازیکن در ابتدای فصل به همین مسائل روحی و اعتماد به نفس کم ان ها بر می گردد…

استقلال این بازی را هم با دشواری های خاص خودش برد تا آرامشی نسبی بین هواداران این تیم حاکم شود اما مشکلات حاشیه ای این تیم هنوز ادامه دار است و بعید است علی نژاد جوابی برای فرهاد مجیدی نداشته باشد و به همان چند جمله که امروز گفت اکتفا کند، به خصوص که بازیکنان استقلال هم امروز به شدت احمد مددی که مدیر مورد حمایت معاون وزیر است را به توپ بستند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=7283

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.