از دهن کجی به قانون تا فضاسازی با نامه بدون تاریخ!/عزیزی خادم می تواند در مجمع حاضر شود؟ | آوای استقلال
1

از دهن کجی به قانون تا فضاسازی با نامه بدون تاریخ!/عزیزی خادم می تواند در مجمع حاضر شود؟

  • کد خبر : 23793
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
از دهن کجی به قانون تا فضاسازی با نامه بدون تاریخ!/عزیزی خادم می تواند در مجمع حاضر شود؟
در شرایطی که دبیرکل فدراسیون فوتبال پیرو رای کمیته استیناف عدم حضور عزیزی خادم در مجمع را به وی ابلاغ کرده است، رئیس معزول فدراسیون فوتبال قصد دارد در مجمع 10 خردادماه فدراسیون فوتبال حاضر شود.

به گزارش آوای استقلال،شنبه گذشته کمیته استیناف فدراسیون فوتبال حکم خود درباره پرونده شهاب عزیزی خادم، رئیس معزول این مجموعه را صادر کرد و طبق این حکم محرومیت دو ساله عزیزی خادم در کمیته اخلاق از هرگونه فعالیت در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تایید شد اما جریمه مالی وی از ۱۰۰ میلیون به ۵۰ میلیون کاهش یافت.

البته در خبر سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام شده است: بر اساس حکم بدوی کمیته اخلاق و حکم قطعی کمیته استیناف مبنی بر محرومیت رئیس معزول فدراسیون فوتبال نامه عدم امکان حضور شهاب الدین عزیزی خادم در مجمع عمومی دهم خرداد فدراسیون فوتبال به وی ابلاغ شده است.

این نامه عملا به معنی خارج شدن رسیدگی به دستور جلسه مجمع برای بررسی عزل عزیزی خادم است و او شانسی برای تصدی مجدد صندلی ریاست این فدراسیون نخواهد داشت و دستور جلسه هم بدون عزیزی خادم، اجرایی نخواهد بود.

در این باره حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون و دبیر مجمع هم روز گذشته با ابلاغ حکم کمیته استنیاف به وی اعلام کرده است دعوت نامه قبلی ارسالی ر اردیبهشت ماه برای رئیس محروم فدراسیون کان لم یکن خواهد بود و متعاقب حکم کمیته استیناف، رسیدگی به عزل عزیزی خادم را از دستور جلسه مجمع خارج کرده است.

با این حال روز گذشته، عزیزی خادم در صفحه رسمی اینستاگرام خود در اقدامی، نامه‌های بدون تاریخ دعوت خود به مجمع ۱۰ خرداد فدراسیون که مربوط به قبل از اعلام رای کمیته اخلاق و استیناف بوده و البته صورت جلسه این مجمع را منتشر کرده است. فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۰ اردیبهشت یعنی ۲۱ روز قبل از برگزاری این مجمع، دعوت نامه‌ و دستور جلسه مجمع را برای کلیه مدعوین و اعضای مجمع ارسال کرد و در آن موقع محرومیت عزیزی خادم اعلام نشده بود؛ اما اکنون عزیزی خادم بدون انتشار تاریخ نامه‌ها، آنها را در صفحه شخصی اش منتشر کرده است تا این شائبه به وجود آید که از وی برای حضور در مجمع دعوت شده است!

این در شرایطی است که عزیزی خادم بار دیگر با فضاسازی اینستاگرامی در پاسخ به نامه کامرانی فر اعلام کرده این نامه را قبول ندارد و او چنین اختیاری ندارد و اعتقاد دارد چون این مجمع انتخاباتی نیست، می تواند در آن حاضر گردد.

«عزیزی خادم عنوان کرده است: آرای کمیته اخلاق و استیناف هرگز متعرض موضوع حضور یا عدم حضورش در جلسه مجمع رسیدگی عزلش نشده‌ است.

وی فلسفه و علت غایی و اصلی عدم حضور خود در جلسه مجمع ۱۰ خرداد، وفق اساسنامه فدراسیون صرفا برای دفاع از اتهامات و تخلفات انتسابی به خود دانست و حضور یک متهم در جلسه رسیدگی به اتهام نزد مرجعی که وفق اساسنامه خود مجمع عمومی می‌باشد، یک حق قانونی، مدنی و مشروع عنوان کرد که هیچ شخص و مقامی حتی ارکان قضایی نیز در سلب حق دفاع از رئیسی که به طور موقت عزل شده است را ندارد.

عزیزی خادم در نهایت مدعی شده است که در جلسه مجمع دهم خرداد حضور خواهد یافت و جلوگیری از حضورش یا از دستور کار خارج کردن رسیدگی به عزلش  یا هرگونه تغییری در دستور کار جلسه مجمع عمومی مذکور تخلف صریح از قوانین و مقررات اساسنامه فدراسیون فوتبال و اساسنامه و سایر مقررات جهانی فیفا خواهد بود.»

اما نکته مهم تر این است که بحث عزل عزیزی خادم از دستور کار جلسه خارج شده و با این تفاسیر باید دید رئیسی که با حکم قطعی کمیته استیناف ۲ سال از هر گونه فعالیتی ممنوع است، به چه عنوانی می‌خواهد با این فضاسازی‌ها برای خود حق حضور در مجمع را قائل شود و به نظر می رسد عزیزی خادم قصد دارد به حکم قطعی و قانونی کمیته اخلاق دهن کجی کند و به نوعی با این اقدامات مجمع را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

 به گزارش فارس، اکنون که با حکم ارکان قضایی دستور رسیدگی به عزل موقت عزیزی خادم از جلسه مجمع عمومی فدراسیون خارج شده، سوال اصلی جامعه فوتبال این است که در مجمع عمومی فردا چه مساله مهمی قرار است در دستور کار اعضای مجمع باشد؟ آیا قرار است ۴ عضو هیات رئیسه استیضاح و از سمت خود برکنار شوند؟ که در این صورت برخی از کارشناسان معتقدند با برکناری اعضای هیات رئیسه، عملا دیگر تشکیلات مدیریتی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد و پرمخاطب ترین فدراسیون ورزشی کشور باید تحت مدیریت کمیته انتقالی یا کمیته عادی سازی اداره شود.

کمیته ای که  چاره دیگری جز حرف شنوی از مجامع بین المللی بالادستی یعنی فیفاو ای اف سی نخواهد داشت.

از سوی دیگر برخی مدعی هستند با برکناری و استیضاح ۴ عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، این فدراسیون با سرپرستی میرشاد ماجدی و دبیرکلی کامرانی فر اداره خواهد شد تا حدود ۵۰ روز دیگر که یک مجمع عمومی انتخاباتی دیگر برای انتخاب اعضای هیات رئیسه جدید برگزار شود.

انچه مسلم است هر کدام از این اتفاق ها در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال فردا رخ بدهد یک چیز را اعضای محترم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باید در نظر بگیرند اینکه بهترین، عاقلانه ترین و منطقی ترین تصمیم را برای آینده اداره فوتبال بگیرند و تحت تاثیر رفاقت و باندبازی نباشند.

تصمیم اعضای مجمع عمومی در جلسه فردا مسیر فوتبال کشور را تعیین خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=23793

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.