آقای مجیدی؛شجاع باش تا برنده شوی | آوای استقلال
2
شهرآورد ۹۵، تیر آخر ترکش ‌فرهاد در لیگ بیستم؛

آقای مجیدی؛شجاع باش تا برنده شوی

  • کد خبر : 4131
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۱۴
آقای مجیدی؛شجاع باش تا برنده شوی
استقلال در آستانه یک شهرآورد سرنوشت‌ساز، سه امتیاز از دست داد تا چوب‌خط اشتباهاتش برای لیگ بیستم پر شود.
پس از شکست مقابل ذوب‌آهن، مهم نیست که سه امتیازی که از جیب فرهاد مجیدی سر خورده، حاصل واکنش‌های خیره‌کننده شهاب گردان بوده یا خستگی ناشی از جنگندگی پسران آبی در جده عربستان یا فرصت‌سوزی مهاجمین استقلال یا نبود وریا غفوری و فرشید اسماعیلی.
آنچه اهمیت‌ دارد، روی کاغذ واضح به نظر می‌رسد؛ استقلال در آستانه یک شهرآورد سرنوشت‌ساز، سه امتیاز از دست داد تا چوب‌خط اشتباهاتش برای لیگ بیستم پر شود. در نتیجه، پیروزی در شهرآورد، آخرین امید آنان در لیگ بیستم خواهد بود. با این حال، این شکست به هیچ عنوان قرار نیست دلیلی بر ناامیدی آبی‌دل‌ها از بازگشت به کورس قهرمانی با کنار زدن رقیب سنتی باشد.
عملکرد هر یک از ارکان باشگاه از ابتدای فصل فوتبالی، اهمیت آنان در موفقیت‌ها و شکست‌های استقلال را به روشنی نشان می‌دهد. مدیران عامل باشگاه با از دست دادن روزبه چشمی و علی کریمی، خالی کردن پشت مجیدی در دوران احمد سعادتمند، مانورهای رسانه‌ای با محمود فکری و بازگشت به مجیدی پس از سپری کردن یک نیم‌فصل فاجعه‌بار با آر‌پی‌جی‌زن سابق آبی‌ها کم‌تدبیری خود را نشان دادند اما به همان اندازه، مجیدی با گذر دادن استقلال از بحران روحی و روانی به‌جای مانده از دوران فکری و گذر دادن تیم از گلوگاه پرپیچ‌وخم لیگ قهرمانان آسیا، اثبات کرد که از همان انتهای فصل قبل، شایسته بقا در استقلال و بازسازی تیم محبوبش بوده.
اگر می‌خواهیم پیش‌بینی از نمایش استقلال در شهرآورد ۹۵ داشته باشیم، به‌جای بازی استقلال مقابل ذوب‌آهن یا پیکان، باید به نمایشی که برابر الاهلی و الدحیل داشتند، توجه کنیم. استقلال مجیدی به‌وضوح در مقابل دفاع همه‌جانبه و فشرده به مشکل می‌خورد.
بدون رسیدن به راهکارهایی نظیر شوت‌زنی از راه دور، استفاده از ضربات ایستگاهی و افزایش تنوع در کارهای تیمی، استقلال با غلبه بر پرسپولیس و سپاهان نیز بختی برای قهرمانی لیگ نخواهد داشت اما پرسپولیس، به‌عنوان تیمی که سعی در بازی مالکانه و گاهی طراحی ضدحملات برق‌آسا دارد، همان سبکی از فوتبال را ارائه می‌دهد که باب میل شاه‌فرهاد آبی‌ها است.
همه ما این انتظار را از استقلال داریم که جمعه شب، همان استقلال جسوری باشد که از زمین و هوا و از کناره‌ها و وسط زمین، همگروهی‌های در لیگ قهرمانان را (در دور رفت) مورد هدف قرار می‌داد.
 اگر شاگردان مجیدی بتوانند بر خستگی ناشی از فشردگی بازی‌ها غلبه‌کنند، با بازگشت غفوری و فرشید اسماعیلی، مجیدی می‌تواند مسلح‌ترین استقلال ممکن را مهیا کند؛ نه برای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری‌اش مقابل رقیب سنتی و البته حفظ رکورد پیروزی‌ناپذیری یحیی گل‌محمدی در شهرآوردها؛ بلکه برای بازگشت به جدال قهرمانی که فعلاً دوقطبی است و تحت تأثیر حواشی ال‌کلاسیکوی وطنی ابتدای هفته.
اشتباهات انفرادی متعدد مدافعین استقلال که پایه‌گذار پیروزی دستیار سابق گل‌محمدی بر این تیم شد، بزرگ‌ترین نگرانی مرد چهارگله تاریخ دربی‌ها برای پرده نود و پنجم صف‌آرایی سرخابی‌هاست. در روزهای اوج‌گیری شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر که با مهدی ترابی در اوج، مثلث مخوف ATM را در خط آتش پرسپولیس شکل داده‌اند و در فصلی که از سیدجلال ۳۹ساله تا احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا بسیج شده‌اند تا خلأ مهاجمین پرسپولیس را پر کنند، خط حمله آماده و سرحال استقلال در سوی مقابل می‌تواند نوید یک شهرآورد پرگل را بدهد که حتی زننده گل اول آن هیچ آسودگی از پیروزی نخواهد داشت.
با این وجود، عارف غلامی، سیاوش یزدانی و مسعود ریگی هیچ جایی برای یک لغزش بزرگ در یک میدان بزرگ دیگر ندارند.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4131

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.