آغاز لیگ بیست‌وچهارم با اتفاقات غیرمنتظره؛ چمن، باد، (VAR) و نیمکت خالی! | آوای استقلال
1

آغاز لیگ بیست‌وچهارم با اتفاقات غیرمنتظره؛ چمن، باد، (VAR) و نیمکت خالی!

  • کد خبر : 42028
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
آغاز لیگ بیست‌وچهارم با اتفاقات غیرمنتظره؛ چمن، باد، (VAR) و نیمکت خالی!
فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر ایران در شرایطی آغاز شد که در همان ابتدا شاهد اتفاقات عجیب و غیرمنتظره‌ای بودیم.

به گزارش آوای استقلال، لیگ برتر ایران همواره آغشته به حواشی و اتفاقات غیرمنتظره بوده است. هفته اول بیست‌وچهارمین دوره این مسابقات نیز با ماجراهای نامتعارفی همراه بود و فوتبال‌دوستان ایرانی را متعجب و تا حدی ناامید کرد.

اولین گل لیگ قبل از دقیقه یک
کم‌تر کسی فکر می‌کرد برای تماشای اولین گل فصل جدید فوتبال ایران تنها ۴۳ ثانیه زمان لازم است. ذوب‌آهنی‌ها با استفاده از پرتاب بلند محمد قریشی و ضربه سر مجید علیاری موفق شدند دروازه پرسپولیس را باز کنند و حریف خود را تحت تاثیر قرار دهند. البته که این شروع طوفانی منجر به ثبت هفته‌ای پرگل نشد و فقط ۱۴ مرتبه توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که متوسط آن کم‌تر از ۲ گل در هر دیدار بود.

عدم پخش تصاویر اتاق (VAR)
سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان شاهد حضور کمک‌داور ویدیویی (VAR) بودیم اما بازهم خروجی کار، چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. در حال حاضر تنها ۲ دستگاه قابل استفاده است و آن‌ها در دیدارهای پرسپولیس – ذوب‌آهن و شمس‌آذر – استقلال مورد استفاده قرار گرفتند و ۱۲ تیم دیگر از داشتن این تکنولوژی محروم ماندند تا به نوعی شاهد یک بی‌عدالتی باشیم. از طرف دیگر ۲ دستگاه (VAR) موجود هم ایراد بزرگی داشتند و آن هم عدم پخش تصاویر مشکوک برای مخاطبان تلویزیونی و همچنین تماشاگران حاضر در ورزشگاه بود. پیش از این شنیده شد این دستگاه‌ها مورد تایید صداوسیما نیستند و تصاویر قابل پخش برای کمک‌داوران ویدیویی و همچنین داور در کنار زمین، به مخاطبان و تماشاگران نشان داده نمی‌شود و آن‌ها را در ابهام و سردرگمی نگه می‌دارد. پس از انجام دیدارهای هفته نخست، شایعه مذکور مورد تایید قرار گرفت.

مس با تنها ۲ نیمکت‌نشین
کم‌تر از ۲۴ ساعت پیش از بازی مس رفسنجان و تراکتور به محرم نویدکیا اعلام شد که او امکان استفاده از بازیکنان جدید خود را ندارد و باید بدون حدود ۱۰ بازیکن به میدان برود. نارنجی‌پوشان در عین ناباوری برابر تراکتور با تنها ۲ نیمکت‌نشین به میدان رفتند و نهایتا با ۲ گل شکست را پذیرا شدند. محرم پس از پایان این مسابقه در نشست خبری اعلام کرد که اعتماد بی‌جای او باعث شد تا این اتفاق برایش به وجود بیاید.

بازی شمس‌آذر و استقلال، تحت تاثیر باد
جدال شمس‌آذر و استقلال با برتری ۲ بر یک نماینده پایتخت به اتمام رسید. نکته قابل‌توجه در این دیدار، وزش شدید باد در هر ۲ نیمه بود که کاملا روی بازی هر ۲ تیم تاثیر گذاشته بود. در نیمه دوم علی آزادمنش می‌رفت به کمک باد، گلی تماشایی را وارد دروازه استقلال کند اما سیدحسین حسینی با واکنشی تماشایی مانع از این اتفاق شد.

وضعیت عجیب چمن شهر قدس و نقش جهان
همچنان کیفیت چمن ورزشگاه‌های میزبان دیدارهای لیگ برتری پایین است و امکان انجام یک بازی استاندارد و روی زمین را از تیم‌ها سلب می‌کند. در همین هفته شاهد کیفیت پایین ۲ ورزشگاه شهر قدس و نقش جهان بودیم. دیدار هوادار و خیبر در شرایطی برگزار شد که چمن استادیوم شهرقدس بسیار بلند بود و شرایط را برای انجام بازی روی زمین دشوار می‌کرد. استادیوم نقش جهان نیز همچنان ناهموار است و اختلال زیادی در روند بازی سپاهان و حریفانش به وجود می‌آورد؛ چیزی که در دوئل با چادرملو هویدا بود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=42028

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها